Start proiectului educațional „România, țara mea”

concurs romania tara mea

Elevii și dascălii care își doresc să participe cu lucrări, fotografii și creații literare în cadrul proiectului educațional o pot face până la jumătatea lunii noiembrie.

De 14 ani, Școala Gimnazială Nr.7 din Reșița marchează ziua națională într-un mod aparte, prin proiectul „România, țara mea”, un proiect transcurricular, care presupune implicarea preșcolarilor și elevilor în acțiuni al căror scop este formarea și dezvoltarea sentimentului moral-patriotic .

Activitățile proiectului îmbină aspecte care aparțin domeniului cultural – artistic, arte vizuale și literatură, precum și elemente specifice educației civice și sociale.

A determina copiii să descopere frumusețile României şi să le reprezinte în imagini trecute prin filtrul personal este o cale cu șanse mari de succes în ceea ce privește sensibilizarea acestora şi aprecierea locurilor în care trăiesc. Noutățile ediției din acest an se referă la aducerea în prim-planul preocupărilor noastre a unor personalități locale și a cadrelor didactice de renume, care au avut un impact deosebit asupra elevilor lor. De asemenea, ca în fiecare an, prin proiectul «România, țara mea» oferim profesorilor oportunitatea de a exprima gânduri, idei şi sentimente, în cadrul simpozionului național «Dascălul, de profesie român»”, spune prof. înv. primar Cristina Ardeleanu, coordonator proiecte și programe în cadrul Școlii Nr. 7.

Proiectul „România, țara mea” se adresează preșcolarilor, elevilor de toate vârstele, dar și dascălilor, și este împărțit pe mai multe secțiuni:

DesenRomânia, țara mea – ciclul preșcolar

Fotografie – ciclul primar, ciclul gimnazial

  • Locuri de poveste din țara mea – ciclul primar
  • Povestea locului meu – ciclul gimnazial
  • Școala, pașaport spre viitor – ciclul primar și ciclul gimnazial

Creații Literare – ciclul liceal

  • EseuDascăli de renume
  • Interviu Oameni de seamă ai locului meu

Simpozion Național „Dascălul, de profesie român” – secțiune dedicată cadrelor didactice

Organizatorii concursului precizează că lucrările înscrise la secțiunea „Locuri de poveste din țara mea” trebuie să ilustreze peisaje sugestive pentru frumusețea naturală a României, în timp ce secțiunea dedicată ciclului gimnazial, „Povestea locului meu”, presupune lucrări care să reprezinte obiective istorice specifice zonei din care provin participanții: monumente, castele, cetăți, imagini din muzee ale satului, case memoriale etc.

Pentru a participa la secțiunea „Școala, pașaport spre viitor”, elevii din ciclul primar și gimnazial sunt provocați să imortalizeze momente sau aspecte din școala în care învață elevul participant la concurs, chipuri de elevi în timpul pauzelor, jocurile elevilor în pauze etc. Se recomandă participanților să se orienteze spre instantanee, evitând, pe cât posibil, fotografiile care reprezintă imagini statice.

Juriul va urmări calitatea fotografiei, claritatea imaginii, tehnica, centrarea obiectivelor, echilibrarea imaginii, luminozitatea, originalitatea fotografiei.

Secțiunea dedicată liceenilor se adresează elevilor cu abilități literare. În cadrul acestei secțiuni, elevii pot opta pentru eseu sau pentru interviu. Eseul va avea tema „Dascăli de renume” și va cuprinde un material despre acel dascăl care a avut/are un impact deosebit asupra evoluției elevului sau care a avut realizări memorabile, recunoscute în comunitate.

Eseul poate avea ca subiect și profesori care au trecut în neființă, dar care au avut o activitatea intensă în comunitate, în timpul vieții, punându-și amprenta asupra evoluției elevilor pe care i-au instruit. Interviul poate fi realizat cu o personalitate locală (din orice domeniu), tema fiind „Oameni de seamă ai locului meu”.

La fiecare secțiune se vor acorda premiile I, II, III și mențiuni. Lucrările se pot trimite pe adresa: romaniataramea.scoala7@gmail.com, până în data de 18 noiembrie 2023. Lucrările cadrelor didactice se vor publica în Revista anuală a cadrelor didactice „Dascălul, de profesie român”.

FOTO: ARHIVĂ

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/