Fie că lucrezi de acasă, fie că ai un spațiu de lucru dedicat proiectelor personale sau studiului, zona biroului nu trebuie neglijată. Aceasta trebuie să îți ofere stare de bine şi claritate mentală, astfel încât să lucrezi cu spor, fără distrageri. Vestea bună e că poți organiza un spațiu de lucru perfect fără eforturi deosebite și fără să ai nevoie de o mulțime de obiecte.
Ai nevoie doar de un strop de creativitate, un spațiu potrivit pentru tipul de activități pe care le desfășori și câteva obiecte de bază care-ți ușurează munca.
Descoperă mai jos ce obiecte esențiale nu trebuie să-ți lipsească din zona de lucru pentru a avea mereu spor şi confort:
Hârtie A4
O alegere clasică, dar atât de utilă pentru orice birou, hârtia A4 se folosește la o mulțime de activități. O poți folosi pentru schițe și notițe, pentru cereri sau documente, dar şi pentru imprimantă. Dacă îţi dorești să ai un birou complet şi să ai mereu la îndemână toate cele necesare pentru muncă, studiu sau proiecte personală, atunci hârtia A4 este un must. Păstrează cel puțin câteva zeci de coli într-un sertar, direct pe birou sau în bibliotecă.
Încărcător wireless
Încărcătoarele wireless sunt perfecte pentru un birou modern, în special dacă îţi dorești cât mai puține cabluri în zona de lucru. Un singur încărcător wireless te poate ajuta să îţi încarci atât telefonul, cât şi ceasul smart sau căștile. Încărcătorul de acest tip se poate așeza fără probleme pe birou, nu ocupă mult spațiu şi are un preț accesibil.
Difuzor de arome
Îţi dorești să ai parte de puțină relaxare cât timp muncești, studiezi sau citești? Atunci trebuie să îţi dotezi biroul cu un difuzor de arome. Difuzoarele de arome funcționează cu apă şi uleiuri esențiale, au un preţ prietenos şi te ajută să te bucuri de parfumurile preferate oricând doreşti. Alege ulei esențială de lavandă pentru o atmosferă relaxantă, ulei esențial de vanilie sau fructe pentru un parfum dulce sau ulei esențial de eucalipt pentru un iz mentolat.
Sticky Notes
Uneori, poate fi destul de greu să ţii minte tot felul de task-uri, responsabilități sau idei. Mai mult, nu toate task-urile şi ideile merită un loc în aplicația de notiţe de pe telefon sau în agendă. Ce faci atunci? Păstrezi pe birou sticky notes sau post-its, de preferat colorate, pe care scrii task-urile urgențe sau informațiile pe care trebuie să le ai la îndemână într-o zi anume.
Scaun de birou ergonomic
Scaunul de birou potrivit te scutește de o mulţime de probleme. Nu numai că te ajută să păstrezi o poziție corectă cât timp lucrezi, dar îţi asigură şi confortul de fiecare dată când îl foloseşti. Testează mai multe scaune de birou înainte de a face o achiziţie şi nu uita să ţii cont de înălţimea biroului când alegi scaunul.
Dacă îţi doreşti extra confort, foloseşte o pernă pentru scaun atunci când lucrezi. Astfel de accesorii se găsesc uşor şi au preţuri prietenoase, care pornesc de la 20-30 de lei.
Agendă
O mulţime de accesorii şi obiecte te pot ajuta să fii productiv/ă şi să muncești cu spor, de la scaunul pentru birou şi până la agenda. O agendă nu trebuie să îţi lipsească din zona de lucru dacă îţi dorești să ai mereu ordine în idei, dar şi pentru a nota lucrurile importante, ca să nu fie nevoie să-ţi încarci memoria. Caută o agendă adecvată nevoilor tale, pe care să o ai mereu la îndemână în zona de lucru.
O mulțime de accesorii şi piese de mobilier îţi pot face viața mai ușoară când vine vorba de spațiul de lucru, însă contează foarte mult să începi cu cele esențiale. Optează pentru un scaun ergonomic, păstrează la îndemână sticky notes şi o agendă, dar nu uita nici de accesoriile precum încărcătorul wireless.