Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a prezentat la trecerea dintre ani realizările deosebite ale anului 2024 în domeniul infrastructurii de transport din România, subliniind progresele semnificative în dezvoltarea rețelei rutiere, feroviare și aeroportuare.
„2024 a fost un an cu rezultate fără precedent pentru infrastructura de transport din România,” a scris Grindeanu pe rețelele de socializare, menționând că au fost dați în folosință 197 de kilometri de drumuri de mare viteză, dintre care 100 de kilometri din Autostrada A7.
„Pentru prima dată, am asigurat conexiunea dintre A7 și A3 și am conectat Autostrada de Centură a Capitalei (A0) cu A2,” a adăugat ministrul.
Pe lângă progresele din sectorul rutier, primul tren electric dintr-o serie de 189 achiziționate în ultimii 35 de ani a fost pus în circulație, marcând un pas important în modernizarea transportului feroviar. Totodată, Aeroportul Internațional „Traian Vuia” din Timișoara dispune acum de un terminal Schengen modern.
Privind către 2025, Grindeanu a subliniat obiectivele ambițioase ale ministerului. „Ne dorim rezultate și mai bune. Trebuie să deschidem circulația pe mai mult de 200 de kilometri de infrastructură rutieră de mare viteză,” a declarat ministrul.
Printre priorități se numără asigurarea unor conexiuni directe pe drumuri de mare viteză între Craiova și Constanța (DEx12-A1-A0-A2), precum și între Bacău și București (A7-A3-A0).
Ministrul a adăugat că în 2025 vor intra în circulație noi trenuri electrice, continuând modernizarea transportului feroviar. „Suntem hotărâți să menținem ritmul și să livrăm rezultate care să transforme infrastructura de transport din România,” a concluzionat Sorin Grindeanu.