Frunzăverde, despre exploatările forestiere

Drumurile județului au fost adesea contestate pentru starea deplorabilă în care s-au aflat. Gurile rele au declarat că drumul Slatina Timiș-Văliug nu va vedea niciodată o investiție de reabilitare. Dar, după multă muncă, drumul este aproape gata, însă problema mașinilor ce transportă masă lemnoasă amenință în continuare cu distrugerea lui.

Doar puțin timp îi mai desparte pe locuitorii zonei de un traseu modern pe ruta Slatina Timiș-Văliug. Dacă până acum șoseaua era impracticabilă, astăzi proiectul de reabilitare se află aproape de finalizare. Chiar și așa, mașinile de mare tonaj ce cară lemnele din pădure continuă să reprezinte o constantă ce afectează calitatea șoselelor. „Voi avea o expunere pe tema asta, pentru că este anormal ca exploatările forestiere din Caraș-Severin să dărâme rețeaua de drumuri pe care o construim cu foarte mulți bani și cu foarte mare greutate”, a precizat Sorin Frunzăverde, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin. Acesta explică faptul că una dintre cauzele pentru care modernizarea drumului a fost una imposibilă este exact această problemă: drumul este folosit în special de mașinile ce transportă lemnul exploatat în zonă, mașini de mare tonaj, a căror greutate distruge asfaltul. „ Nu întâmplător ani de zile acest drum nu a fost făcut. Este unul dintre drumurile care tot timpul în Caraș-Severin a fost o țintă de nerealizat”, mai adaugă președintele Consiliului Județean.

Situația nu este una nouă, iar responsabilii pentru greutatea mașinilor ce transportă masă lemnoasă au mai fost semnalați. Aceste autovehicule trebuie verificate de către angajații RomSilva, explică președintele forului județean, ei având obligația să urmărească modul în care se încarcă masa lemnoasă ce e transportată ulterior pe aceste drumuri.

Amintim faptul că investiția reabilitării tronsonului a atins suma de 20 de milioane de euro pentru cei 36 de kilometri de șosea între localitățile Slatina Timiș și Văliug. Lucrările se apropie de final, recepția programată în proiect fiind la sfârșitul lunii noiembrie, iar până în momentul de față stadiul lucrărilor este conform graficului.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/