SORIN FRUNZĂVERDE: Drumurile proaste, expresia modului în care se guvernează astăzi!

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că pe unele drumuri județene cu greu se poate circula din cauza gropilor. Primarii le aruncă oamenilor cu praf în ochi că le pot prelua în administrare, deși acest lucru este imposibil, iar locuitorii sunt revoltați periodic că își strică mașinile.

Președintele Consiliului Județean, Sorin Frunzăverde, a explicat la cea mai recentă conferință de presă pe care a susținut-o că situația nu este așa de pe o zi de alta, ci șoselele au început să se degradeze din cauza unei lipse de coerență în administrarea lor la nivel central. În plus, drumurile trebuie întreținute în permanență să nu ajungă în situația în care nu se mai poate face nimic, ori bani pentru amenajarea lor se găsesc mai greu în bugetul de stat. Până una alta, la nivel de Caraș-Severin s-a adoptat un plan de intervenție din resursă proprie pentru administrarea șoselelor. Asta, deși din sumele defalcate pe TVA județul n-a primit niciun leu la capitolul „drumuri”.

„Repet, drumurile acestea județene suferă datorită subfinanțării lor din 2009. Ele au fost preluate la Ministerul Dezvoltării aproape 3 ani, motiv pentru care nu am putut să intervenim pe ele și ulterior bani foarte puțin alocați, și, din nefericire, modelul bugetului pe anul acesta … Dacă primeam bani de la Guvern, foloseam banii aceștia pentru altceva … aveam ce să facem cu ei. Și, în atare condiții, sper că Guvernul va afecta sume și pentru drumuri. Niciun județ n-a primit bani pentru drumuri! Aceasta este expresia imediată a modului în care se guvernează astăzi, adică preferăm să dăm miliarde în diverse comune pentru lucruri de o mai mică sau o mai mare importanță decât să dăm pentru infrastructura globală a unui teritoriu, a unei unități administrative-teritoriale regionale”, este de părere președintele Consiliului Județean, Sorin Frunzăverde.

Plan de intervenție de sute de miliarde

Până să vină banii de la centru, la nivel de județ s-au luat măsuri. „E un plan de intervenție în valoare de 125 de miliarde de lei, finanțat pentru prima dată direct din banii Consiliului Județean. Așteptăm alocarea pe Ordonanța 28, acolo am solicitat 115 miliarde să putem termina Reșița-Greoni, Caransebeș-Muntele Mic, Reșița-Văliug și Dalboșeț-Șopotu Nou. Sunt cele 4 drumuri finanțate pe Ordonanța 28, acolo am solicitat 115 miliarde și cu asta se încheie aceste drumuri.  Așteptăm de la Guvern ca din sume defalcate din TVA, așa cum se finanțează aceste drumuri județene, să ni se aloce o sumă, de asemenea, importantă. Repet, practic, cele 125 de miliarde vor fi, practic, reparații, lucrări de reparații, dar luați din banii Consiliului. Niciodată nu am luat sumele din banii Consiliului. Oricum nu se putea interveni pe ele datorită faptului că a fost iarnă. Au mai rămas 5 miliarde de lei și de la calamitățile de anul trecut. Acelea sunt destinate pe anumite drumuri, Reșița-Târnova, spre exemplu, dar oricum este insuficient. Aceasta este situația!”, a declarat Sorin Frunzăverde, la cea mai recentă conferință de presă pe care a susținut-o.

Infrastructură reabilitată prin POR

O soluție pentru repararea drumurilor care leagă județele din Regiunea Vest este Programul Operațional Sectorial, pentru care există câteva proiecte pregătite pentru finanțare.

„Pot să vă spun că pe POR, primul drum pe Regiunea Vest, ca prioritate, proiect la care lucrăm, este drumul Comorâște-Lipova (110 kilometri, dintre care 55 trec prin Caraș-Severin). Acesta este finanțat din POR și încercăm să introducem ca prioritate un alt drum, Rusca Montană-Făget. Practic, rațiunile acestor două drumuri constau în legăturile cu autostrada, a precizat președintele Consiliului Județean Caraș-Severin. Șoselele vizate de proiecte europene însă, în termeni optimiști, vor putea fi reabilitate doar în a doua parte a anului următor, potrivit estimărilor de la județ. Frunzăverde a precizat că pentru prima dată șoselele cărășene se finanțează din 4 surse diferite.

Comments

  1. tepes says:

    Ma mir ca nu va este rusine sa afirmati asemenea enorme minciuni.Cine a fost la guvernare in aceasta perioada 2009?Voi care acum pedelistilor va-ti ascuns sub masca PNL.Politiceni de nimic.Cine va oprit sa faceti drumurile judetene ?

  2. Liviu stefanescu says:

    sorin frunzaverde este primul responsabil de gradul de inapoiere si saracie al judetului. Pe cat s-a inbogatit el pe atat au saracit locuitorii judetului.

  3. mavibex says:

    Sa intelegem ca a inceput o noua campanie electorala, cu sloganul plangaciosului “sa ne lase si pe noi la guvernare, sa mai furam un pic ca s-au cam golit buzunarele de cand n-am mai supt ceva”!!!!
    Observ ca de cand a inceput anul Pnl – istii si mai ales fostii PDL – isti au inceput sa dea din gura din nou, sperand probabil ca lumea a uitat cum si-au batut joc de noi. Dormiti linistiti, nu v-am uitat.

  4. pixar says:

    Comentariile de pe forum spun totul despre cat de iubit e tovarasul Frunzaverde in judetul CS. Chiar asa stimabile, ai inceput sa o dai pe plans, dupa modelul Ponta?

  5. Radivoj Milenovici says:

    Din 2002 si pana in prezent ai distrus acest judet prin furt direct, parandarat si nepasare jigodia dracului de pedofil criminal .

  6. Lute says:

    In Caras sunt cele mai rele drumuri din tara. Posibil sa fie de viitor turismul, dar nu poate fi facut cu drumurile actuale. Spre Cheile Nerei – Beusnita se poate rupe masina. Prof. Popovici incearca degeaba sa popularizeze judetul pt. ca nu sunt conditii minime pt. turism: posibilitatea de a te deplasa pe drum. Pana la Sasca e dezastru. Prof. Chirila se straduieste sa construiasca clinica la Slatina Nera insa pentru drumuri nu se straduieste consiliul judetean.

  7. Carasanul says:

    Frunzulica ne minti de mult timp judetul e in moarte clinica dute sa traiesti acolo unde iti doresti tu din tinerete ca ai acumulat destul cash pana nu te ridica DNA-ul.Si nu ne mai aburii cu vrajeli ca suntem doar saraci dar nu si prosti! Adevarul politicii tale sta in fapte si nu in vorbe asa ca va cerem liniste!