Soluții pentru zonele morții! Construcția ar elimina numeroasele accidente de la intersecția cu Drumul Tapiei

1000x100 (2) STPT job 1000x200

Dată în folosință în 2010, centura ocolitoare a Lugojului, pe lângă avantajul unei căi rutiere foarte eficiente, având sarcina principală de a prelua traficul greu din oraș, a creat numeroase probleme, soldate cu un număr îngrijorător de mare de accidente, multe cu urmări deosebit de grave. Cauza principală o reprezintă intersectarea ieșirilor din municipiu spre localitățile din imediata vecinătate, Hezeriș și Tapia, care nu au fost luate în calcul, la acea vreme, pentru un trafic crescut.

Cea mai periculoasă traversare a centurii este pe strada Tapiei spre localitatea cu același nume, aflată la trei kilometri depărtare. Numărul accidentelor a început să crească simțitor în ultimul deceniu, pe măsură ce s-a dezvoltat puternic platforma industrială din imediata apropiere a intersecției, în prezent mii de angajați făcând naveta zilnic cu autoturismele proprii sau cu transportul în comun. Traversarea centurii se face destul de dificil în lipsa unor amenajări ajutătoare și preventive, precum semafoare sau sens giratoriu (variante propuse), riscul de accidente fiind ridicat. Deși în ultimii ani s-au produs numeroase accidente cu urmări grave și tragice, modalitatea de traversare a centurii, mai ales la nodul de pe strada Tapiei, nu a fost schimbată și îmbunătățită, în ciuda repetatelor semnale și solicitări în acest sens.

Măsurile luate, ineficiente

Restricțiile de viteză existente pe sectoarele din apropierea intersecției se pare că nu ajută suficient. În urmă cu circa cinci ani a fost anunțată realizarea unui proiect de semaforizare, care ar fi trebuit să se facă în colaborare cu primăria și fabricile din apropiere, care s-au oferit să finanțeze partea de semaforizare, însă lucrările nu s-au mai executat. Discuții au mai existat și pe marginea realizării unui sens giratoriu, dar nici această variantă nu a trecut testul aprobărilor și avizelor, în care se împotmolesc mai toate proiectele cu finanțări publice. Un nou an, o nouă încercare. Noua administrație locală a anunțat de curând că va face diligențele necesare pe lângă autoritățile care administrează rețeaua de infrastructură rutieră națională pentru a găsi o soluție de eliminare a riscului de accidente în zona intersecției cu drumul Tapiei.

1000x100 (3) 1000x100 (4)

„Am avut deja o primă serie de discuții cu cei de la CNAIR și cea mai bună soluție ar fi un pasaj rutier suprateran. Alte variante, precum semafor sau sens giratoriu, implică o întrerupere în fluidizarea traficului, care nu este potrivită pentru un drum cu un asemenea regim. Centura trebuie să fie cât mai degrevată de intersectările cu orașul.”, a explicat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

Peste 20 de accidente mortale

Singura problemă în implementarea acestei soluții o constituie finanțarea. Deși nu va fi ușor, Primăria a dat asigurări că va insista pe lângă Guvern pentru includerea construirii pasajului pe lista de investiții a CNAIR, pasajul peste centură fiind atât de necesar. Intersecția străzii Tapiei cu Drumul Tapiei este poate cea mai periculoasă din vestul țării. Cel mai aglomerat trafic se înregistrează dimineața, la orele prânzului și seara, când mii de oameni vin sau pleacă de la locurile de muncă aflate pe platforma industrială. Se așteaptă minute bune pentru a se realiza acest lucru, iar cei prea grăbiți plătesc de multe ori cu viața. În plus, cozile se întind de multe ori și pe o lungime de peste un kilometru. Acolo s-au produs peste 100 de accidente, din care circa jumătate au fost foarte grave, soldate cu cel puțin 20 de morți și nenumărate victime ajunse în stare gravă la spital.

Brantner 1000x100px Muzeul TM
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/