Șine austriece pentru tramvaiul turcesc al Reșiței

semnare contract porr

Austriecii de la Porr Construct sunt câștigătorii licitației de modernizare a căii de rulare a tramvaiului reșițean, lucrări care vor demara în perioada imediat următoare și vor dura aproximativ doi ani.

Una dintre cele mai importante întâlniri din ultimii cinci ani, potrivit declarațiilor edilului Ioan Popa, s-a consumat astăzi la Primăria Reșița, odată cu semnarea contractului de execuție a lucrărilor pentru „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – Faza 1 cod SMIS 127262”, cu o valoare de 131.643.756,426 de lei, și „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – Faza 2”, cu o valoare de 137.366.371,20 lei.

Cu alte cuvinte, a fost semnat contractul între Primăria Reșița și SC Porr Construct SRL București, (subsidiara din România a constructorului austriac cu același nume), firma care a câștigat licitația pentru reabilitarea și modernizarea căii de rulare a tramvaiului.

„Întâlnirea de astăzi este una dintre cele mai importante din ultimii cinci ani, din punctul meu de vedere, pentru că este cea mai importantă lucrare pe care am reușit să o realizez împreună cu colegii din primărie – reabilitarea, modernizarea căii de rulare a tramvaiului din Reșița, cu reabilitarea depourilor, cu spații noi de garare, cu două stații de redresare noi, cu modernizarea infrastructurii rutiere, de la Kaufland, Victoria, Intim, Universitate, Centru Civic și până în Piața Republicii din Muncitoresc.”, a declarat primarul Ioan Popa.

Odată cu semnarea contractului, se va trece la următoarea fază, aceea a organizării de șantier și a începerii lucrărilor, care vor demara în perioada imediată și care vor dura 24 de luni.

„Avem la dispoziție cinci zile pentru a emite garanția de bună execuție, după care vom face prima ședință, organizarea de șantier și vom începe. Toată această organizarea nu ar trebui să dureze mai mult de două – trei săptămâni, după care, cu siguranță, ne veți vedea în teren.”, a explicat Emanuel-Iohan Reitmaier, administratorul SC Porr Construct SRL București.

Momentan nu au fost stabilite tronsoanele pe care se vor efectua și primele lucrări, o decizie în acest sens urmând a se lua săptămâna viitoare, însă, cel mai probabil, se va începe cu zona Govândari.

De ieri (luni – 4 aprilie n.r.), s-a deschis circulația pe ambele sensuri pe Strada Făgărașului. Noi am intuit deja că vom începe și am început să pregătim terenul, atât cât ne stă nouă în putință, să obișnuim oamenii să circule pe alte tronsoane, decât pe Bulevardul Republicii. Probabil vom începe, dar rămâne să stabilim în ședința de săptămâna viitoare, cu Bulevardul Republicii, nu știm încă dacă Kaufland – Victoria, sau închidem complet de la Intim la Kaufland, și să lăsăm circulația doar pe Bulevardul Muncii și Strada Făgărașului. Evident că vor urma câteva luni bune de deranj de trafic în Govândari, dar la un moment dat vom termina și vom redeschide cartierul Govândari complet și vom trece la închiderea altor tronsoane. Mai luăm în calcul, în paralel cu lucrările din Govândari, să închidem și relația Universitate – OMV, adică Bulevardul Revoluția din Decembrie să-l închidem complet și să deviem circulația prin Moroasa și pe A.I. Cuza”, a precizat primarul Reșiței.

Ioan Popa a mai amintit că, la sfârșitul anului sau în prima parte din 2023, va intra în România și primul tramvai, din cele 13 garnituri produse pentru Reșița de turcii de la Durmazla, care va fi testat pentru omologare la Timișoara.


/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/