De siderurgia reşiţeană se alege praful. La propriu! După ce funicularul a fost vândut şi conducerea actuală a combinatului caută tot felul de variante pentru a-l tăia şi valorica la fier vechi, acum au început să fie dărâmate coşurile bătrânelor furnale.
Fără niciun pic de tam-tam, conducerea TMK a făcut praf, ieri după-amiază, furnalul nr.2 din curtea combinatului, unul dintre cele mai vechi din oraş, cu alte cuvinte, unul din simbolurile industriale ale Reşiţei, care se regăseşte pe toate vederile şi fotografiile de prezentare ale urbei de pe Bârzava. Scos din funcţiune de ani buni, furnalul nu mai era de niciun folos. Chiar dacă nu era degradat şi nu reprezenta niciun pericol, furnalul nu a mai apucat să fie inclus pe lista obiectivelor ce ar trbui conservate astfel încât şi viitoarele generaţii să vadă cu ochii lor unde a fost turnat oţelul din Turnul Eiffel.
Pirotehniştii l-au pus la pământ în mai puţin de 15 minute. Din furnalul înalt de câţiva zeci de metri nu a mai rămas decât praf, moloz şi câteva fotografii.
Prea multe inexactitati in acest articol:
1. Nu s-a daramat furnalul, s-a dinamitat un cos care apartinea furnalului. Furnalul numarul 2 este obiectiv de patrimoniu cultural (oficial).
2. Funicularul a fost vandut, deci TMK nu prea mai are cum sa caute solutii sa-l dea jos.
3. Turnul Eiffel nu a fost realizat din otel turnat la Resita. Nu exista nici o inscriptie pe turn in acest sens (desi informatia apare gresit si pe site-ul Primariei Resita).
Legat de pastrarea unor obiective industriale, sunt de acord ca unele din acestea trebuie pastrate, dar trebuie analizata starea lor (de catre specialisti). Din pacate atunci cand s-au facut privatizarile celor doua uzine, s-au dat la pachet si obiective care nu tineau de activitatea lor viitoare (asta in conditiile in care s-au sters datorii istorice catre stat):
TMK-ul a primit doua blocuri de locuinte in Bucuresti, blocuri care apartinusera UDR-ului. De asemenea a primit lacurile si uzina Grebla.
UCMR a primit locomotivele de la muzeu si vilele de protocol din cadrul uzinei.
Pe langa aceste obiective sa nu uitam de terenurile blocate de cele doua uzine. Cat din aceste terenuri este ocupat cu hale de productie functionale. Analizati (daca doriti sa faceti jurnalism) situatia terenurilor din zona Aglomerator-Mociur. Pe acolo ar putea o varianta de ocolire a bulevardului A.I. Cuza. De ce Administratia fiscala nu preia acele terenuri, in contul datoriilor celor doua companii. Si ar mai trebui analizat ceva: situatia Triajului Resita. Ne plangem de spatiu dar acolo este blocat un teren urias (de linii de cale ferata, pe care nu a mai circulat demult nici un tren)
UCMR-ul a primit