Șeful Poliției Locale din Timișoara nu mai trebuie să facă abdomene sau flotări

Primăria Timișoara are criterii clare în ceea ce privește modul de organizare al concursurilor pentru posturile de conducere. În urma unei dezbateri publice, s-a renunțat la ideea ca șeful Poliției Locale să poată să facă abdomene și flotări, deși primarul Fritz încă este de părere că ar fi utile aptitudinile fizice pentru o astfel de funcție.

Consiliul Local Timișoara a aprobat, în această săptămână, un proiect de hotărâre care stabilește procedurile și criteriile de organizare a concursurilor pentru ocuparea posturilor de conducere din instituțiile și serviciile publice din subordinea CLT.

Pe marginea acestui subiect a fost organizată și o dezbatere publică, în această lună, iar majoritatea timișorenilor care au luat cuvântul și-au arătat nemulțumirea cu privire la faptul că proiectul prevedea, în forma inițială, ca șeful Poliției Locale Timișoara să aibă și condiție fizică.

leader board 728 x 90 px

Astfel, ca urmare a criticilor aduse, primarul Dominic Fritz a renunțat la această condiție. „Eu, personal, consider că și conducătorul Poliției Locale trebuie să aibă anumite aptitudini sportive, dar a fost scoasă această cerință ca urmare a dezbaterii publice. Am făcut aceste cerințe mai permisive decât erau în faza inițială”, a explicat primarul Timișoarei.

Pe de altă parte, ca urmare a aprobării acestui proiect de hotărâre, Primăria Timișoara se laudă cu faptul că este prima din România care are o metodologie unitară pentru organizarea concursurilor pentru posturile de șefi.

Transparența începe în clipa în care toată lumea cunoaște regulile jocului. Primăria Municipiului Timișoara este prima administrație din România care are o metodologie unitară pentru organizarea concursurilor pentru posturile de conducere a instituțiilor de interes public. Prin acest demers profesionalizăm și transparentizăm procesul de selecție al acestor posturi. Criteriile de selecție, metodologia de concurs sunt de acum publice, fiind aprobate prin hotărâre de consiliu local. Orice profesionist interesat va ști în ce condiții poate să ocupe o astfel de poziție, cât timp trebuie să stea public anunțul, ce trebuie să conțină dosarul de concurs, cum se desfășoară proba scrisă, interviul, punctarea. Stabilim astfel reguli comune și clare în conformitate cu prevederile legale”, au transmis reprezentanții instituției.