Ședință-fulger! Au fost actualizate cererile de finanțare pentru podurile rutiere ale Lugojului

pod lugoj motociclist
1000x100 (2) STPT job 1000x200

Ultima ședința de consiliu, desfășurată în sistem online, a bătut toate recordurile de rapiditate. În mai puțin de 5 minute, consilierii municipali, prezenți în număr de 16, au votat în unanimitate proiectele de hotărâre privind completarea HCL 216 și HCL 217 din 5 noiembrie anul trecut. Proiectele se refereau la finanțarea Podului de Beton și a Podului de Fier (ambele, obiective de maximă importanță pentru municipiul Lugoj) prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Rapiditatea cu care s-a desfășurat ședința se explică prin faptul că aleșii locali au votat o completare în textul celor două hotărâri anterioare, solicitată de reprezentanții Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA). Completarea se referă la cererile de finanțare înregistrate anul trecut la MDLPA pentru obiectivele amintite.

Reamintim că în HCL 216 din 5 noiembrie 2021 privind reabilitarea Podului de Beton, între străzile Koloman Wallisch și Ion Huniade, valoarea totală a investiției era evaluată la 18.871.836,24 lei. În cazul aprobării, valoarea finanțată de la Minister ar fi de 18.175.686,24 lei (cu TVA), iar valoarea finanțată de Primăria Lugoj s-ar ridica la 696.150 lei. Podul de Beton are o lungime de 112 metri. Lățimea este de 21 de metri, iar numărul deschiderilor este de cinci.

În HCL 217 din 5 noiembrie 2021 privind reabilitarea Podului de Fier, valoarea totală a investiției este evaluată la 17.712.414,99 lei. În cazul aprobării, valoarea finanțată de la Minister ar fi de 17.028.164,99 lei (cu TVA), iar valoarea finanțată de Primăria Lugoj s-ar ridica la 684.250 lei. Podul de Fier are o lungime de 70 metri, iar lățimea este de 12 de metri. Podul are două deschideri.

1000x100 (3) 1000x100 (4)

La întocmirea devizelor, s-au luat în calcul cheltuielile pentru obținerea și amenajarea terenurilor, asigurarea utilităților, proiectarea și asistența tehnică, investiția de bază, probe tehnologice și teste, precum și alte cheltuieli, legate de comisioane, taxe, cote, costul creditului etc.

Responsabilii din administrația locală sunt încredințați că există șanse mari de finanțare prin Programul „Anghel Saligny” pentru cel puțin unul dintre podurile rutiere ale municipiului.

Brantner 1000x100px Muzeul TM
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/