ANI reclamă faptul că secretarul municipiului Reșița ar fi avizat mai multe dispoziții ale primarului prin care ar fi avut ulterior diverse beneficii. „Nu am făcut ceva ilegal”, susține Lucian Bucur, cel care a depus deja la ANI un punct de vedere arătând că nu a făcut decât să își îndeplinească atribuțiile.
Agenția Națională de Integritate anunță că secretarul municipiului Reșița, Lucian Bucur, în perioada exercitării funcției publice, a avizat o serie de dispoziții ale primarului prin care i-au fost atribuite funcții sau calități pentru care a obținut venituri, încălcând astfel prevederile art. 70, art. 79, alin. (1), lit. c) și alin. (2) din Legea nr. 161/2003.
Art. 70 din Legea nr. 161/2003 spune că „prin conflict de interese se înțelege situația în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcție publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care îi revin potrivit Constituției și altor acte normative.”
Art. 79 , alin. (1), lit. c) și alin. (2) Legea nr. 161/2003 arată că „Funcţionarul public este în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situaţii: […] c) interesele sale patrimoniale, ale soţului sau rudelor sale de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcţiei publice. (2) În cazul existenţei unui conflict de interese, funcţionarul public este obligat să se abţină de la rezolvarea cererii, luarea deciziei sau participarea la luarea unei decizii şi să-l informeze de îndată pe şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct. Acesta este obligat să ia măsurile care se impun pentru exercitarea cu imparţialitate a funcţiei publice, în termen de cel mult 3 zile de la data luării la cunoştinţă.”
Lucian Bucur nu are însă emoții cu privire la conflictul de interese administrativ reclamat de ANI și a depus deja un punct de vedere prin care arată că nu a încălcat nicio lege.
„Sunt dispoziții prin care primarul municipiului Reșița a desemnat membri în comisiile de concurs, că nu e atributul secretarului, nu eu m-am desemnat. Prerogativa de a desemna în comisii de concurs sau de implementare proiecte europene este a primarului, în baza unor referate făcute de compartimentele de resort. De exemplu, pentru proiecte, de la Proiecte Europene, pentru concursuri referatele se fac din partea Serviciului de Resurse Umane. Ei fac propuneri, referatul, îl trimit la domnul primar, domnul primar aprobă sau nu aprobă și cere să se modifice componența. Apoi se întocmește proiectul de dispoziție și ajunge la mine să îl avizez. Este atributul secretarului să avizeze acte administrative. Eu, când am trimis către ANI punctul meu de vedere, am scos din țară situații similare, sunt mulți secretari. Acesta este atributul prin lege: avizează dispozițiile și contrasemnează hotărârile.”, ne-a explicat Lucian Bucur.
Ba mai mult, banii care i-au revenit de pe urma numirilor respective i-au fost imputați de Curtea de Conturi. „Toate veniturile pe care eu le-am obținut la acea dată din comisiile de concurs sau la proiecte au fost imputate de Curtea de Conturi pentru că am depășit, cu veniturile respective, indemnizația viceprimarului. Deci prejudiciu nici măcar nu există, că banii i-a imputat Curtea de Conturi. Între timp s-a dat legea exonerării. Eu dispoziții am semnat din 2005 încoace și alea nu sunt cu probleme, sunt astea de acum.”
În total, este vorba despre 11 dispoziții de concurs din anul 2019 prin care Lucian Bucur a fost desemnat în comisii de concurs. Fiind cel mai înalt în funcție, a fost propus președinte. De asemenea, a fost desemnat într-o echipă de implementare a unui proiect cu finanțare europeană ca responsabil juridic. Toate sumele obținute astfel au fost imputate de Curtea de Conturi, fiind vorba de circa 48.000 de lei. „Nu am făcut ceva ilegal. O să merg în instanță, dacă trebuie. Am trimis un punct de vedere. Aștept raportul să văd despre ce e vorba”, ne-a mai declarat secretarul municipiului Reșița.