Primăria Timișoara a luat decizia de a schimba procedura privind aplicarea taxei pe paragină în cazul clădirilor lăsate de izbeliște. Printre altele, va fi extins termenul până la care proprietarii vor avea obligația să înceapă lucrările de reabilitare, de la 31 iulie la 15 noiembrie.
Noi reguli privind supraimpozitarea clădirilor în paragină vor fi aplicate de către Primăria Timișoara. Instituția anunță că se pregătește „restructurarea” procedurii cu scopul simplificării și eficientizării relației cu proprietarii de clădiri istorice.
Printre altele, va fi reformulată procedura de trimitere a somației, care va fi afișată la domiciliul proprietarului sau la adresa proprietății deținute. De asemenea, va fi modificat și conținutul fișei de evaluare, cu scopul simplificării modului de încadrare pe categorii de supraimpozitare „pentru a se evita subiectivismul”.
„Modificarea termenului de transmitere a somației de la 20 de zile la 30 de zile de la data întocmirii fișei de evaluare. Se menține termenul limită de transmitere – 31 iulie. Se extinde termenul pentru obligația proprietarilor de a începe efectuarea lucrărilor de întreținere/îngrijire/remediere necesare până cel târziu la15 noiembrie a anului de referință (față de 31 iulie cât era prevăzut). În caz contrar, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor, impozitul aferent clădirii neîngrijite este majorat la nivelul cotei de majorare care a fost stabilită prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timișoara. Se subliniază obligația proprietarului/proprietarilor de a notifica autoritățile cu privire la măsurile întreprinse, fiind prezentate și consecințele privind neîndeplinirea obligațiilor de către proprietarii care au fost somați.”, a informat Primăria Timișoara.
Totodată, va fi introdus un nou capitol pentru detalierea excepțiilor de la aplicarea supraimpozitării, precum și a situațiilor care nu intră sub incidența acestei proceduri.
Pe marginea noilor modificări în procedura de majorare a impozitului pe clădirile neîngrijite va fi organizată și o dezbatere publică joi, 16 iunie, începând cu ora 17.00. Acțiunea se va desfășura în sala de consiliu a Primăriei Timișoara și pe platforma online Zoom.
„Pentru transmiterea propunerilor, sugestiilor sau opiniilor cu privire la proiectul de hotărâre supus dezbaterii, cetățenii interesați se pot adresa în scris Direcţiei Secretariat General – Serviciul Administraţie Locală sau in format electronic, la adresa: camelia.crisan@primariatm.ro, până la data de 15.06.2022, ora 12”, au explicat reprezentanții primăriei.
Proiectul poate fi consultat AICI!
Prea târziu pentru un candidat unic de dreapta, prea slab Ciucă să fie el acela! Andrei Plujar nu vede cum USR ar putea ceda procentele Elenei Lasconi pentru un...
Adio, căderi de pietre pe Clisura Dunării! Lucrările sunt aproape gata
Profesor din Lugoj, acuzat de comportament neadecvat. Poliția face anchetă
Informare privind depunerea solicitarii de emitere a Avizului de Gospodărire a Apelor
Informaţiile publicate de expressdebanat.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Vezi termeni și condițiiTel./Fax: 0355.429.481
WhatsApp: 0723.101.061
contact@expressdebanat.ro
publicitate@expressdebanat.ro
Reșița, Str. Făgărașului Nr. 10
Toate drepturile rezervate. © 2024 Express de Banat. ISSN 2248 – 1281