În perioada următoare ar trebui să se reia licitația pentru proiectarea și execuția modernizării căii ferate Caransebeș – Craiova.
Cel puțin asta a declarat, la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Studiile de fezablitate sunt deja întocmite și a mai existat o procedură. Însă prețul prea mic a făcut ca nicio firmă să nu își dorească contractele.
„Toate aceste SF-uri au fost făcute și ținute în așteptare la Ministerul Transporturilor sau pe la companii înainte de toate aceste scumpiri, aceste prețuri mărite la materiale. Normal că indicatorii tehnico – economici de anul acesta nu mai sunt la fel cu cei dinainte de pandemie sau de războiul din Ucraina. Eu cred că în perioada imediat următoare, pentru că au fost reaprobați indicatorii sau vor fi reaprobați în ședință de Guvern, scurt, într-o săptămână – două, va fi relansată licitația fără probleme”, a declarat Grindeanu.
Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș este una dintre cele mai mari investiții feroviare, estimate, la precedenta licitație, la o valoare de 2 miliarde de euro.
Magistrala străbate județele Dolj, Mehedinți și Caraș-Severin, are o lungime de 226 de kilometri, iar în Balota, urmează să se construiască un tunel de 6 kilometri care să elimine problemele actuale generate de uzura liniilor de cale ferată ce fac ca trenurile să circule cu 10 – 20 km/h.
Proiectul de modernizare este împărțit în 6 loturi, iar costurile vor fi decontate prin Programul Operațional de Transport.