CNAIR poate semna contractul pentru finalizarea lotului II din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva. Perioada în care se puteau depune contestații a trecut și nu a fost depusă niciuna. Treaba poate începe.
După 9 ani de la demararea lucrărilor de construire a lotului II din acest tronson de șosea rapidă din Coridorul IV Pan European, în sfârșit sunt șanse să fie duse la bun sfârșit.
Constructorul, desemnat în 22 semptembrie, poate începe treaba. Nu îi va fi deloc ușor. Are la dispoziție 11 luni pentru proiectarea celor 9,13 kilometri de autostradă, din care 2,13 kilometri vor fi tuneluri, și 35 de luni pentru a executa lucrările.
„Este un contract atribuit unei asocieri de constructori români. Valoarea este de 1,82 de miliarde de lei, fără TVA, iar banii sunt asigurați prin PNRR. Deocamndată, constructorul a dovedit că poate să construiască, are în asociere și un constructor bosniac care este specializat în construirea de tuneluri, ca atare nu avem elemente care să ne dea emoții. Din perspectiva experienței pe care o avem noi cu acest constructor, nu avem de ce să ne îngrijorăm”, ne-a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Mai mult, CNAIR se bazează pe experiența a constructorului pentru a începe lucrările fizic anul viitor.
„Se începe cu cele 11 luni de proiectare. Practic, perioada de iarnă nu se pierde. Câștigăm perioada de iarnă pentru proiectare, ceea ce o să ne ajute ca anul viitor să intrăm în execuție, cât se poate de rapid”, a mai adăugat purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Asocierea Spedition UMB și Tehnostrade, companii deținute de familia Umbrărescu, a ridicat în vestul țării și lotul I din Timișoara – Lugoj și lotul IV din Lugoj – Deva. Termenul pe care îl acum la dispoziție pentru a finaliza lotul II, cuprins între Margina și Holdea, este decembrie 2026.