Se poate realiza o gară în centrul Timișoarei? Primăria a găsit o firmă care să analizeze această posibilitate

barbat jefuit in Gara de Nord Timisoara

Primăria Timișoare intenționează să transforme radical zona Oituz – Popa Șapcă, aflată în centrul orașului. Printre planurile instituției se numără realizarea unei gări de tren și a unei parcări supraterane cu cinci etaje. Toate acestea vor fi analizate de către firma care va întocmi serviciile de urbanism.

Primăria Timișoara a reușit să mai facă un pas cu scopul transformării radicale a zonei Oituz – Popa Șapcă. Reprezentanții instituției anunță că a fost finalizată licitația pentru achiziționarea serviciilor de urbanism în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru această zonă. Planul urbanistic este delimitat de str. Popa Șapcă, str. Oituz, Calea A. I. Cuza și str. A. Demetriade și va avea o suprafață totală de 16,7 hectare.

În primul rând, este vorba de primul contract semnat de administrație, din anul 2015, pentru elaborarea unui Plan Urbanistic Zonal în regim de investiție propriu. Este un proiect realizat din bugetul local, în parteneriat cu Universitatea de Vest Timișoara, care deține o mare parte din parcelele studiate. Principalul obiectiv al proiectului este crearea unui concept unitar care include servicii educaționale, servicii conexe pentru mobilitatea în zonă, precum o parcare de mari dimensiuni și un coridor pietonal și velo, în special pe axa nord-sud, producând astfel un țesut urban armonios“, a explicat Gabriel Almăjan, arhitectul-șef al Timișoarei.

Primăria Timișoara are în execuție noul campus școlar al Liceului Teoretic „Nikolaus Lenau” în acea zonă în dezvoltare. Alte investiții în implementare sunt cele ale Universității de Vest: extinderea Facultății de Arte și Design, realizarea sediilor pentru Facultatea de Litere, Istorie și Teologie și a Facultății de Muzică și Teatru, precum și clădirea Institutului de Cercetări Avansate de Mediu.

PUZ-ul va analiza posibilitatea realizării unui punct intermodal de transport, prin introducerea unei stații de tren, care să lege zona centrală de restul județului. De asemenea, planul va trasa reglementările pentru culoare velo cu parcări pentru biciclete, o parcare supraterană cu 5 etaje și două culoare pietonale importante. Primul culoar va lega Intrarea Doinei de str. Popa Șapcă. Pentru traversarea străzii Popa Șapcă, arteră în mod curent aglomerată, va fi analizată realizarea unei subtraversări. Al doilea culoar pietonal urmărește să conecteze complexul Iulius Town și noul campus de cel existent al UPT/UVT, de pe bulevardul Vasile Pârvan”, a informat Primăria Timișoara.

Serviciile care vor fi executate includ studii de fundamentare analitice (geotehnic, topografic, de circulație, etc.), dar și o analiză asupra evoluției activităților educaționale. Suprafața studiată include și zona de la nord de calea ferată, adiacentă complexului Iulius Town, cu o suprafață totală de 33 de hectare.

Firma care a câștigat licitația este SC Agorapolis SRL. Valoarea contractului de proiectare este de aproape 152.000 lei, la care se adaugă TVA, iar serviciile de urbanism trebuie elaborate în cel mult un an.

puz campus oituz popa sapca z. studiu

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/