Se modernizează linia ferată Craiova – Caransebeș. Un kilometru costă peste 10 milioane de euro

cale ferata

Calea ferată care leagă Craiova de Caransebeș va fi modernizată. Costurile sunt uriașe. Se vor investi 12,5 miliarde de lei pentru ca trenurile să circule rapid și în siguranță.

Potrivit proiectului, se vor moderniza 226 de kilometri de cale ferată. Astfel un singur kilometru costă peste 55 de milioane de lei, adică 11 milioane de euro.

„În conformitate cu noua configurare europeană a coridoarelor de transport, teritoriul României este traversat de 2 coridoare feroviare, Coridorul Orient/Est-Mediteranean și Coridorul Rin-Dunăre, prin care Comisia Europeană urmărește îmbunătățirea conexiunilor multimodale între Germania de Nord, Republica Cehă, Regiunea Panonică și Europa de Sud-Est, inclusiv legătura cu Marea Neagră și cu Grecia și Cipru. Conform Regulamentului (UE) nr. 1316/2013, Axa feroviară 22, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean are următorul traseu: Patras – Atena – Salonic – Promahonas (Grecia) – Kulata – Sofia – Vidin (Bulgaria) – Calafat – Craiova – Timișoara – Curtici (România) – Lokoshaza – Budapesta – Gyor – Hegyeshalom (Ungaria) – Viena-Praga-Nürnberg/Dresda”, aflăm din proiect.

Prin realizarea acestui obiectiv de investiții se va realiza o legătură rapidă între Craiova – Drobeta Turnu – Severin – Caransebeș, cu efecte benefice pe toate planurile (aglomerare, poluare, consum crescut de
carburanți, scăderea timpului de transport pentru călători şi mărfuri etc.).

„Prin implementarea proiectului, linia de cale ferată va fi proiectată în conformitate cu parametrii tehnici ceruţi de standardele şi legislaţia europeană în vigoare. Necesitatea şi oportunitatea promovǎrii acestui obiectiv de investiții rezultǎ, în principal, din necesitatea executǎrii lucrărilor modernizare a liniilor cale ferată existente, pentru a permite viteze de circulație de 100 – 120 km/h (pentru trenurile de marfă) și 120 – 160 km/h (pentru trenurile de călători) în conformitate cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi international”, se mai arată în document.

Finanțarea se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Transport 2021 – 2027, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” SA.