Se clatină! După Podul de Fier, și Podul de Beton prezintă un grad de risc pentru circulație

Anul trecut, Primăria Municipiului Lugoj comanda o expertiză a Podului de Beton. Acest lucru a revenit în actualitate, după ce inundațiile din 18-19 iunie au făcut daune la Lugoj, iar Podul de Beton a rămas singurul pod rutier circulabil, după închiderea temporară a Podului de Fier.

Expertiza la Podul de Beton arată că și acesta are nevoie de lucrări de reabilitare, starea sa fiind, conform experților firmei din Iași, una „nesatisfăcătoare”.

„Analiza legată de structură, piloni, tablier etc. a fost realizată de o firmă din Iași. Concluziile expertizei spun că starea Podului de Beton este una nesatisfăcătoare, corespunzătoare stării tehnice – clasa IV. Experții recomandă inițierea unor lucrări de reabilitare și înlocuire a unor elemente de structură, care să asigure sporirea stării tehnice a podului, până la clasa I. În acest sens, Direcția de Urbanism a înaintat Compartimentului Tehnic și Biroului de Investiții un referat, prin care dânșii să includă, ca obiectiv de investiții, reabilitarea Podului de Beton.”, precizează viceprimarul Cristian Galescu.

Compartimentul Tehnic examinează referatul și va propune la Investiții sumele necesare pentru reparații, care va cuprinde banii în buget. „Nu este ceva grav, dar măsurile care se impun trebuie luate, pentru a scoate la licitație cât mai repede lucrarea de reabilitare.”, a mai spus viceprimarul Galescu.

Concluziile expertizei firmei ieșene confirmă faptul că Lugojul are probleme la capitolul poduri. Orașul are două poduri rutiere care necesită reparații (cel de fier fiind ieșit din garanție din 1982), două pasarele pietonale (dintre care una fost închisă la recentele inundații) și un pod cu regim separat, cel de cale ferată.