Managerul grec al CFR are în plan închiderea a două secții din județ, pe motiv de nerentabilitate. Asta înseamnă că alți peste 100 de oameni vor rămâne pe drumuri.
După ce, de luni bune, angajații de la Ductil Steel Oțelu Roșu nu mai merg la serviciu pentru că sunt în șomaj tehnic, acum secția CFR care leagă municipiul Caransebeș de capitala Văii Bistrei și Băuțar urmează să se închidă, din cauza nerentabilității. Lipsa de activitate economică în zonă își face imediat simțit efectul.
În aceeași situație este și linia care leagă Oravița de Anina. La fel de nerentabilă, aceasta este în atenția managerului grec pentru închidere.
„Avem întâlniri cu managerul grec să vedem ce are de gând să facă cu noi, dar dacă ar fi să abordăm latura socială, iar acesta va închide cele două secții, anunțăm încă de pe acum că vor urma mișcări sociale. Numărul angajaților din secțiile amintite se apropie de 100, iar dacă oamenii rămân pe drumuri, ce vor face?!”, se întreabă, retoric, Mitică Apostu, președintele Alianței Sindicatelor Mișcare-Comercial din Regionala CFR Timișoara. Acesta este de părere că, atât timp cât statul asigură mentenanța, nu este posibil ca secțiile să fie închise. Așadar, Guvernul este obligat să găsească o soluție, întrucât e datoria lui.
Ce soluții se oferă de la județ
Oficialii de la Consiliul Județean cunosc situația și caută soluții să păstreze funcțională măcar linia de cale ferată Oravița-Anina, însă acest lucru ar însemna costuri suplimentare la buget. În plus, trebuie găsită formula legală prin care să poată face acest lucru.
„Vom încerca să ținem funcțională calea ferată Oravița – Anina. Cred că avem o soluție în acest sens. E vorba de o subvenție pe kilometru și pe călător. În acest moment, Calea Ferată Română nu plătește decât 33 de lei subvenție. Ar mai fi nevoie pe an de circa 144 de mii de euro, adică 12 mii de euro pe lună. Aceasta este suma ce trebuie adăugată subvenției pe care o plătește CFR. Nu e un capăt de țară pentru societate. Eu cred că pentru Anina-Oravița vom găsi o soluție, însă nu și pentru Caransebeș-Băuțar. Pe de altă parte, ar trebui să mai știți un lucru. Media de călători pe zi pe Oravița-Anina este de patru călători”, a declarat președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Sorin Frunzăverde, pentru Express de Banat.
În această dimineață, sindicaliștii se vor întâlni cu reprezentanții Guvernului, să le explice problema cu care se confruntă. Oamenii sunt hotărâți ca, în cazul în care nu se vor găsi soluții pentru păstrarea celor două secții, să dea startul acțiunilor de protest.
Pff, ce idioti, in cazul liniei ferate Oravita-Anina nu ar trebui sa se gandeasca la numarul de calatori pe zi, este adevarat ca acea linie nu este rentabila economic, dar nu trebuie tratata ca o afacere, ar trebui considerata un obiectiv turistic si administrata ca atare de catre CFR, lina Oravita Anina este unica in Romania si se numara printre putinele linii de acest fel din Europa, daca s-ar face o promovare corecta a traseului aceea linie va ajunge sa scoata profit. Eu as zice ca acel manager grec sa o parcurga macar o data inainte sa o inchida.
manager grec !!! ce glumita buna. oare aceeasi greci nu au “menegeriat” si Romtelecom, termocentrala de linga Anina…oare de ce nu isi “menegeriaza” tarisoara lor care trage Europa in jos.daca sint asa buni sa-si salveze tara si nu pe noi.oare cind pune mina tugurlanul roman pe par sa-i randuie pe “menegeri” ?!