Aproape jumătate dintre cadrele didactice care au apelat la specialiștii Salvați Copiii avertizează că școala online contribuie la adâncirea diferențelor socio-economice dintre copii și consideră că asigurarea accesului egal la educație este o provocare majoră, în perioada pandemiei. Pentru a veni în sprijinul dascălilor, organizația pune la dispoziție un curs gratuit care îi va ajuta să se integreze mai ușor la noile condiții de predare.
Mulți profesori cred că lipsa competențelor digitale și siguranța online sunt principalele obstacole în realizarea actului didactic în acest an școlar. Deoarece tranziția către învățământul online sau cel de tip hibrid are consecințe atât asupra elevilor, cât și a cadrelor didactice, Organizația Salvați Copiii pune la dispoziție cursul „Profesor real într-o școală virtuală”. Acesta îi va ajuta pe dascăli să se integreze mai ușor în mediul digital.
„Când ne gândim la problemele sistemului educațional din România, principala noastră preocupare e dată de copii și asigurarea de spații sigure în care să învețe, oferirea de suport constant pentru desfășurarea procesului didactic și acces la instrumente digitale. O componentă la fel de importantă pentru asigurarea educației de calitate o reprezintă și formarea profesorilor și, de aceea, ne dorim ca prin acest curs de formare să susținem cadrele didactice, astfel încât acestea să își însușească modul de predare online, cu respectarea drepturilor copiilor, protejându-i pe elevi de pericolele pe care le pot întâlni pe internet.”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv al Organizației Salvați Copiii.
Cursul se va derula exclusiv în mediul online, pe o platformă dedicată, cumulează 15 ore de pregătire teoretică și 25 de ore de activități practice și este structurat în patru părți, asigurând dezvoltarea competențelor digitale, cu accent pe formarea competențelor de creare de conținut, comunicare și colaborare pe internet și a celor de siguranță online. Cele patru module abordează următoarele teme: Modulul I – Nevoile nativilor digitali și drepturile copiilor în mediul online, Modulul II – Provocări în folosirea Internetului, Modulul III – Oportunități în folosirea Internetului și Modulul IV – Parteneriatul școală-familie-comunitate.
Cele 650 de cadre didactice care au apelat linia de consiliere ctrl_AJUTOR în perioada aprilie-septembrie 2020 și-au exprimat teama privind asigurarea accesului egal la educație al tuturor copiilor, preocuparea legată de menținerea siguranței online în cadrul orelor de curs, precum și îngrijorarea referitoare la lipsa competențelor digitale a celor implicați în actul educațional, fie aceștia elevi, cadre didactice sau chiar părinți. Potrivit unui raport al Ministerului Educației Naționale, printre principalele nevoi de formare ale cadrelor didactice se numără nevoia de a învăța cum să suplinească sau să suplimenteze baza materială de care dispun, nevoia de a dobândi competențe digitale cât mai bune și de a utiliza mai intens noile tehnologii în procesul educațional
Participarea la curs este deschisă tuturor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și nu presupune niciun cost.
Profesorii care doresc să urmeze acest curs sunt invitați să acceseze linkul disponibil AICI. Vor primi pe e-mail confirmarea și datele privind accesarea cursului. Cursul „Profesor real într-o școală virtuală” a fost dezvoltat de echipa Salvați Copiii România, cu sprijinul financiar al Huawei România.