S-au găsit țapii ispășitori pentru blocarea noilor tramvaie în intersecțiile din Timișoara: vatmanii

289284644 5995249167157125 7888525255484409365 n
explo 1000x200

Dintr-un comunicat semnat de Culiță Chiș, responsabilul din Primăria Timișoara pentru proiectul privind achiziționarea tramvaielor noi, dar neasumat de conducerea instituției, aflăm că garniturile de mari dimensiuni se tot blochează în intersecții pentru că vatmanii nu sunt încă familiarizați cu o procedură specială care trebuie aplicată.

Noile tramvaie fabricate în Turcia au început să circule pe străzile Timișoarei, însă s-au blocat în intersecții de mai multe ori. Iată că această situație este explicată de Culiță Chiș, responsabilul din cadrul Primăriei Timișoara pentru implementarea proiectului privind achiziționarea noilor garnituri de mari dimensiuni. Acesta susține că de vină ar fi, de fapt, vatmanii, care nu sunt încă familiarizați cu o procedură specială care trebuie aplicată în intersecții.

Referitor la situațiile în care tramvaiele rămân blocate în intersecții, după o cercetare amănunțită asupra situației, realizată de echipa Primăriei Municipiului Timișoara împreună cu echipa tehnică a Bozankaya, a reieșit că singura cauză a blocării tramvaielor este că acestea trebuie să traverseze anumite sectoare care se intersectează cu linia contact de troleibuz, moment în care tramvaiele rămân fără tensiune, această situație tehnică fiind o practică de manual. În aceste cazuri, pentru a evita incidentele amintite mai sus, vatmanul trebuie să respecte o procedură, conform instruirii efectuate de reprezentanții furnizorului. Din experiența în domeniul de activitate se cunoaște că cea mai bună instruire este reprezentată de partea practică efectuată în traseu de către vatmani la bordul noilor tramvaie, însă toate acestea necesită timp pentru ca vatmanii să se obișnuiască cu noua tehnologie. Mai mult, în practica din traseu, vatmanii sunt foarte prudenți în procedurile de operare a noilor tramvaie pentru a nu produce daune asupra acestora”, a explicat Culiță Chiș.

Interesant este faptul că cei din conducerea Primăriei Timișoara au transmis că nu-și asumă punctul de vedere exprimat de managerul de proiect. „Acest comunicat nu este transmis de Primăria Municipiului Timișoara și nu reflectă neapărat poziția instituției noastre, fiind trimis în nume propriu de un angajat”, au informat reprezentanții instituției.

Noile tramvaie de mari dimensiuni sunt produse de compania Bozankaya din Turcia, în cadrul unui proiect finanțat cu bani europeni, în valoare de 155 milioane lei, fără TVA. Până în prezent au fost livrate la Timișoara nouă tramvaie, dintre care șase au fost recepționate și înregistrate, iar trei sunt în curs de recepționare și înregistrare pentru punerea lor în circulație.

Tramvaiul „Timișoara” este un tramvai foarte performant și corespunde întru totul caietului de sarcini, obținând și Agrementul tehnic din partea Autorității Feroviare Române, iar cele 57 de teste și încercări ce s-au efectuat asupra noilor tramvaie au fost realizate în cele mai performante laboratoare acreditate din lume (Germania, Spania, Cehia) împreună cu specialiștii Autorității Feroviare Române”, a mai afirmat Culiță Chiș.