S-a semnat contractul de modernizare a liniilor de cale ferată Lugoj – Timișoara Est

railroad tracks in autumn

Modernizarea lotului 2 Lugoj- Timișoara Est poate începe. CFR SA a semnat contractul în valoare de aproape 2 miliarde de lei pentru refacerea infrastructurii feroviare aferentă liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad. Finanțarea vine prin PNRR. 

Pentru proiectarea investiției, contractul prevede 6 luni; alte 36 vor fi pentru execuția lucrărilor. Valoarea totală a contractului, pentru secțiunea Lugoj – Timișoara Est, se ridică la 1,9 miliarde de lei. Prin modernizarea infrastructurii feroviare se dorește creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

„(…) Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km), finanțat prin PNRR, și anume Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanță de 54,13 km. Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanță de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. Doresc să menționez faptul că aștept din partea antreprenorilor să-și respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm , așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate.”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Secțiunea Lugoj – Timișoara Est are o lungime de 54,13 km, iar investiția de modernizare presupune lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare, în 5 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 14 poduri și 39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

În cadrul lucrărilor aferente secțiunii Lugoj – Timișoara Est sunt incluse 5 pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare; 2 pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin; 1 pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului); panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m și rampe de încărcare-descărcare în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Remetea Mare.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/