Drumul expres Arad – Oradea, în lungime de 120 de kilometri, aflat în curs de proiectare, va avea o legătură suplimentară cu Ungaria, pe relația Salonta-Békéscsaba, racordându-se la autostrada maghiară M44.
Acest racord va avea o lungime totală de 50 de kilometri, din care 7 pe teritoriul României, de la nodul rutier dintre Salonta și Ciumeghiu și până la graniță, și 43 de kilometri pe partea maghiară, de la graniță și până în nordul orașului Békéscsaba.
Tronsonul de pe partea română va fi inclus în proiectul drumului expres, iar studiile geotehnice de pe acest tronson vor fi realizate în cursul acestei luni.
„Proiectul tehnic al drumului expres este realizat în proporție de peste 40% și va fi terminat până la sfârșitul acestui an. Ne propunem ca la începutul anului viitor să organizăm procedura de licitație pentru selectarea constructorilor, proiectul urmând să fie licitat pe 3 sau 4 porțiuni. În vara anului viitor am putea începe efectiv lucrările”, a transmis Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Noua conexiune a fost convenită în reuniunea bilaterală a grupului de lucru România – Ungaria de la sfârșitul săptămânii trecute.
Noua conexiune transfrontalieră, în regim de 4 benzi, va asigura o legătură a vestului României cu țările Uniunii Europene, va prelua o parte din traficul de camioane spre vest și va contribui la dezvoltarea zonei transfrontaliere din ambele țări. Valoarea drumului expres Arad – Oradea -Ungaria este de 1,3 miliarde de euro.