Se muncește intens la modenizarea loturilor de cale ferată Timișoara Nord – Ronaț Triaj și Lugoj – Timișoara Est. Pe primul tronson avansul este de 7%, iar pe al doilea, 12%.
Pe lotul III Timișoara Nord – Ronaț Triaj, parte din tonsonul Caransebeș – Arad, lucrările se desfășoară pe întreaga lungime de 13,86 kilometri
„În momentul de față, se execută lucrări conform proiectului tehnic, printre care: relocarea utilităților, transportul materialului mărunt, scos din cale, demontarea linilor, defrișarea vegetației, demolarea magaziei de mărfuri Timișoara Est, evacuarea materialelor provenite din demolări, demontarea catenarelor din stații, demontarea instalaților LC, relocarea cablurilor SCB, săpături teren fundare + compactare, aprovizionarea cu palplanșe, aripi și dale podeț”, aflăm de la CFR Infrastructură Timișoara.
Modernizarea lotului III costă 1,44 miliarde de lei, fonduri PNRR, și durata de execuție din contract este de 102 luni.
Se lucrează și pe lotul II, cuprins între Lugoj și Timișoara Est.
„În cadrul lucrărilor de pe lotul 2 Lugoj-Timișoara Est, din data de 20.11.2024, în stația Topolovăț, Cap Y, circulația feroviară se face pe varianta nouă de traseu provizorie. Acest lucru rezultă din lucrările de inflexiune a firului vechi de circulație. Urmează demontarea linilor, traverselor și a stâlpilor LC și pregătirea noului terasament, cu linie dublă, pe care trenurile de călători vor circula cu o viteză de 160km/h”, mai transmite CFR.
Totodată, continuă lucrările pe toată distanța Lugoj – Timișoara Est, în momentul de față se execută lucrări la podețe, poduri, terasamente și peroane.
Reabilitarea celor 54,13 kilometri de șine costă 1,91 miliarde de lei. Antreprenorul s-a angajat să termine lucrarea în 36 de luni.