Rezultatele din 2019, premisa pentru noi creșteri exponențiale la Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara

Planurile celor de la Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara pentru acest an sunt îndrăznețe, dar au pe ce să se sprijine. În general, la aproape toate capitolele, activitatea a înregistrat creșteri în anul 2019. Cât despre destinațiile favorite ale pasagerilor, marile capitale europene, dar și plajele exotice, au fost în top.

Numărul de pasageri a crescut în 2019 cu 5,1% față de 2018, de la 1.517.309 pasageri la 1.595.012, câți au plecat sau au sosit pe principala poartă aeriană din vestul țării. Cei mai mulți au călătorit la București, un număr mai mare de locuitori decât populația Timișoarei, 422.201 pasageri. În top urmează mari orașe europene: Munchen-Memmingen (193.504 pasageri), Milano-Bergamo (179.382 pasageri), Londra-Luton (143.974 pasageri) și Frankfurt (78.672 pasageri). Destinațiile cu charter s-au bucurat iar de un succes enorm, în creștere, cu 39%, cu un trafic total de 134.626 de pasageri care au mers în vacanță în Antalya, Heraklion, Hurghada, Hammamet, Zakinthos, Skiathos și Sharm el Sheikh.

Un alt aspect foarte important este că în luna decembrie a anului trecut au fost cu 22,6% mai mulți pasageri decât anul trecut, mai precis 134.626. „Anul 2019 a fost un an cu realizări importante pentru Aeroportul Internațional Timișoara. Creșterea sustenabilă a traficului, inaugurarea de noi destinații, demararea unor lucrări de modernizare și dezvoltare a infrastructurii aeroportuare ne responsabilizează permanent. Vreau să remarc, din nou, faptul că volumul de trafic aerian al unui aeroport este expresia profilului și dimensiunii economice, sociale şi demografice a regiunii pe care o deservește. Dezvoltarea Regiunii de Vest a României și a activității Aeroportului Internațional Timișoara se condiționează reciproc. În anul premergător deținerii titlului de Timișoara Capitală Europeană a Culturii ne dorim să oferim condiții și servicii optime pentru cetățenii Regiunii de Vest a României, precum și pentru turiștii care vor tranzita aeroportul Timișoara”, spune directorul Aeroportului, Dan Idolu.

Traficul de marfă a scăzut ușor, dar premisele sunt bune

Singurul capitol la care s-a înregistrat o scădere este traficul de mărfuri, în scădere cu 13%, dar asta în condițiile în care, în perioada 2015-2019, a crescut în permanență, cu până la 90% față de ceea ce se întâmpla înainte. Conducerea aeroportului este optimistă, deoarece cifrele pentru transportul de marfă din decembrie sunt foarte bune. În total, vorbim de 430 de tone în ultima lună din an, față de un total de 5.167 de tone raportate la întregul an 2019. Totuși, scăderea per total poate avea ca și cauză și scădere industriei regionale, mai ales că în ultimul an s-au închis fabrici importante, cum ar fi Rieker sau Nestle doar dacă ne referim la județul Timiș.

Aeroportul se dezvoltă în beneficiul întregii Regiuni de Vest

Poate cea mai importantă investiție de la aeroportul timișorean din ultimii ani este construirea noului Terminal de Sosiri Curse Externe, un proiect care costă 30.352.721,66 de lei, TVA inclus. Termenul de finalizare este 31 martie anul curent. În acest moment se lucrează la structura de rezistență, lucrări de închidere a structurii și instalații. De asemenea, aeroportul a investit 1,9 milioane de euro în lucrări la pistă, sistemul de balizaj, sistemul de alimentare cu energie electrică.

De asemenea, au fost demarate proceduri de selecție, pe Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) pentru a cumpăra echipamente speciale pentru siguranța și securitatea zborului. Echipamentele urmează să fie achiziționate în primul semestru al acestui an.