„Nu am văzut un tren atât de vechi și de jegos în toată viața mea! Nu vă este rușine?!”. Este mesajul pe care o călătoare îl transmite societății RegioTrans după ce a văzut în ce condiții sunt nevoiți să circule pasagerii.
Scaune cu tapițerie ruptă, pătată, pe-alocuri peticită, cu tetiere deteriorate de vreme, care dau aspectul unui mijloc de transport dintr-un film de groază! Nici pe exterior lucrurile nu stau mai bine. Garnitura este acoperită de graffiti, care aruncă o pată de culoare tristă peste mizerie.
Este vorba despre trenul de călători aparținând societății RegioTrans care face legătura între două reședințe de județ, Reșița și Timișoara. O călătorie pe acest traseu durează aproximativ 2 ore și jumătate, iar prețul unui bilet pentru un adult costă 16 lei.
Imaginile greu de digerat au fost surprinse de o călătoare care nu concepe că un astfel de tren poate circula în anul 2023.
„Trenul Reșița – Timișoara Regio Călători. Nu vă este rușine?? Nu am văzut un tren atât de vechi și de jegos în toată viața mea. Nici măcar acum 20 de ani. Până când vor accepta oamenii aceste condiții?? Și angajata de la casierie care de-abia s-a urnit să îmi vândă un bilet, fără să zică măcar bună ziua! Vă rog distribuiți. Nu trebuie să acceptați aceste condiții inumane.”, este mesajul postat pe Facebook, însoțit de fotografiile desprinse din altă lume.
Un alt utilizator al rețelei de socializare a ridicat și problema funcționării acestor trenuri. „Ăla e Regiotrans, din câte știu e linie privată. Am fost săptămâna trecută și se stricase prin Bocșa. Nu e prima oară. Oribile trenuri!”
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a anunțat la începutul lunii că a făcut mai multe controale prin trenurile din România, inclusiv în cele care circulă prin Caraș-Severin. Aici s-au efectuat 3 acțiuni de verificare a respectării legislației în vigoare, ca parte a unei tematici naționale de control.
În urma neregulilor constatate, au fost aplicate următoarele sancțiuni:
– 3 amenzi contravenționale în cuantum total de 13.000 lei
– oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor, pentru CNCF „CFR” SA București-Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara (pentru două garnituri de tren) și Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători SA (pentru o garnitură de tren).
Abaterile constatate de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Caraș-Severin au fost următoarele:
• nerespectarea condițiilor igienico-sanitare la prestarea serviciilor de transport feroviar, în special în cazul toaletelor din Gara Caransebeș și Gara Reșița SUD.
• nerespectarea condițiilor igienico-sanitare la prestarea serviciilor de transport feroviar de călători, în unele garnituri de tren fiind constatate deficiențe privind respectarea condițiilor igienico-sanitare (vase WC ruginite, murdare, capace WC murdare, grilaje de aerisire din compartimente cu resturi alimentare și gumă de mestecat etc.).
Din păcate, Protecția Consumatorilor nu a ajuns încă și în trenurile private, însă controalele continuă până la finalul anului. Sperăm ca aceste imagini să urgenteze verificările, cu atât mai mult cu cât se apropie sezonul cald, când temperaturile din trenurile de călători, combinate cu mizeria, ajung să pună în pericol sănătatea călătorilor.
Express de Banat a solicitat societății RegioTrans un punct de vedere cu privire la aceste imagini pe care îl vom publica de îndată ce ne va fi transmis.