Dacă vrei să beneficiezi de întreaga ta creativitate, e cazul să abandonezi rețelele sociale. Chiar așa. Poți fi creator fără să pierzi vremea în social media. Poți scrie, poți face fotografii, te poți gândi, citi sau chiar să-ți scoți partenerul în oraș fără a te gândi: stai, să punem o poză pe Facebook, să ne vadă Kicighici pe unde umblăm.
Chiar așa, nu ați observat că doar pierdeți vremea? Că investiți timp, energie, gândire creativă (cum să atragi atenția) și de fapt primiți prea puține în schimb? Nici măcar atâtea like-uri câte ați dori. Nu aprecieri, nu distribuiri. Mă rog, prea puține.
Dacă vă deconectați de la Facebook (FB), Instagram, Twitter… veți constata că n-ați pierdut nimic. Soarele răsare, soarele apune, apa curge și noaptea e-ntuneric. Totul este la fel ca și când erați pe Facebook! Ba, mai mult! Nu vi se-mpuie mintea cu prostii…
Și nici n-ați fi singurii care plecă de pe Facebook, de pe Twitter, mai sunt ele, dar astea două sunt bolile! De exemplu, după ce Elon Musk a cumpărat Twitter, o mulțime de oameni care înseamnă ceva în lumea asta și-au abandonat conturile de x-twitter. Elton John este unul dintre aceștia. Și puteți căuta pe net că veți găsi o mulțime de informații care au abandonat twitter-ul, nici marile companii nu-și mai fac reclamă pe Twitter.
Și, dacă vreți să știți o chestie, renunțarea la Facebook este benefică pentru psihic. Sună bine, nu!? Am citit asta pe Reddit și erau o mulțime de comentarii de la oameni care ziceau și ei că e o idee bună, că și ei au făcut asta și că încă n-au crăpat. Chiar se simt bine, parcă viața e mai luminoasă! Au timp de ei și de familia lor. Vasăzică sunt speranțe!
Bun, în altă ordine de idei, știți că degeaba ești frumos, că dacă n-ai un chior în buzunar nu te ia nici dracul de bărbat! Ce-nseamnă asta!? Că dacă aveți capacitatea de a vă separa viața personală de cea de business, puteți rămâne pe FB. Ba, specialiștii spun că dacă ai un business cel mai util lucru este să-l promovați și pe rețelele sociale.
Deci, se bate cumva cap în cap cu ceea ce spuneam mai sus despre cât de bine e să ieși ddin social-media? Că nu mai pierzi vremea, că te ocupi cu lucruri serioase? Nicidecum. Trebuie să țineți cont de un lucru: un business despre care nu se vorbește înseamnă că nu există! Așadar, logic, dacă doriți să vă promovați afacerea, mică sau mare, o cofetărie pe bază de comandă sau un SRL de confecții metalice, este obligatoriu să-l promovați în social-media! Prezența persoanei dvs nu este necesară, cum am spus mai sus chiar vă face bine la intelect. Dar business-ul trebuie pus pe rețelele sociale.
Teoretic, puteți avea câte conturi doriți. Practic însă, nu vă este util. Deși există programe care pot posta în mod automat pe toate platformele pe care doriți, în realitate metoda nu funcționează. Aceasta pentru că fiecare platformă (Facebook, Linkedin, Twitter, etc) are propriile caracteristici. Încercați să studiați cât mai mult aceste particularități. Orientați-vă așadar spre două conturi sociale care vă reprezintă.
Toți cei care se ocupă de marketing recomandă să aveți maxim două conturi sociale. Poate trei, în funcție de ce activitate aveți. Să rețineți însă următoarele aspecte:
Scopul prezenței dvs în social-media este să fiți găsit. Cei care caută serviciul dvs să-l găsească. Iar în acest caz puneți-vă în locul unui utilizator. Cum face el să vă caute? Răspuns: deschide telefonul sau desktop-ul și caută pe Google. Iar în browser se vor afișa o mulțime de rezultate: site-uri și conturi pe rețelele sociale. Concluzia este una singură: Google include social-media și nu invers.
Dacă veți căuta pe FB, de exemplu, acesta nu va arăta site-uri și conturi din Linkedin. Exact ce vă spuneam mai sus. Așadar, firesc, contul dvs de social-media trebuie să corespundă cu ceea ce faceți. Dacă vindeți baloane atunci aveți nevoie de imagini cu baloane. Dacă faceți prăjituri la comandă pentru acasă, atunci aveți nevoie de rețete și imagini „dulci”.
Și ar mai trebui ținut de un aspect. Conturile sociale sunt efemere. Conținutul lor este supus regulilor și capriciilor proprietarilor. Vezi cazul Twitter și problemele lui Zucki! Aceasta înseamnă că deăozitarul informațiilor dvs ar trebui să fie ceva sigur. Un site de exemplu. Spre el să faceți toate legăturile și direcționările din conturile de social-media. Altfel, riscați ca la un moment dat, un Musk să spună: gata, de azi nu mai permit!…
» Cum faci afaceri pe internet și să ai promovare gratuită