Viorica Dăncilă şi-a îndreptat atenţia spre oamenii din Moldova Nouă! Aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de la Moldova Nouă, dar şi resuscitarea unui proiect vechi al prefectului de Caraş-Severin, Matei Lupu – Portul Moldova Veche – ar putea să reînvie oraşul de la Dunăre.
Proiectul punctului vamal de trecere a frontierei cu Serbia a trecut cu succes, zilele trecute, de stiloul prim-ministrului Dăncilă. Astfel, Primăria Moldova Nouă și-a luat gândul de la penalităţile care urmau să i se impună: două milioane de euro (sume investite de ceilalți parteneri din România și Serbia), închiderea porților spre atragerea de fonduri europene, plus costuri care se ridică la aproximativ 10.000 lei pe lună – cheltuieli suplimentare pentru întreținerea punctului vamal nefuncțional. Veştile bune îndreptate spre Moldova Nouă nu se opresc aici. Reprezentatul Guvernului în teritoriu, Matei Lupu, ancorează toate pârghiile pentru resuscitarea activităţii în Portul Moldova Veche.
În cadrul vizitei efectuate la Moldova Nouă miercuri, 28 august, prefectul Lupu, însoţit de ministrul Transportutilor, Răzvan Cuc, de şefa PSD Caraş-Severin, Luminiţa Jivan, dar şi de reprezentanţi ai APDF Giurgiu, a anunţat că a venit momentul ca ideea acestuia, de prin anii 2000-2001, de a face un port-container, un port-cargo, în oraşul de la malul Dunării, să fie din nou pusă pe lista priorităţilor pentru binele cetăţenilor din zonă.
Matei Lupu este convins că dacă reuşeşte să rezolve şi această problemă în Moldova Nouă, atunci întregul oraș va căpăta o altă turnură. Mai mult decât atât, prefectul a ţinut să le arate oamenilor cărora le-a fost 12 ani primar că încă îl interesează problemele oraşului, iar prin acest demers reprezentantul Vioricăi Dăncilă în teritoriu demonstrează că totuşi a făcut şi lucruri bune pentru comunitatea de la Dunăre: „Am văzut că se trenează treaba vizavi de acest aspect, motiv pentru care astăzi suntem aici: să redăm oraşului portul. În momentul actual se face studiul de fezabilitate. Încercăm să obţinem accesul prin a treia cale la port, după cum a specificat şi domnul ministru Cuc”.
Un port-cargo ar reprezenta o dezvoltare fantastică pentru oraşul Moldova Nouă din toate punctele de vedere: „Vorbim aici despre dezvoltare economică, financiară şi, evident, turistică. Exact ca un port-cargo de pe Dunăre care este în Germania sau unde doriţi dumneavoastră.”, a concluzionat Matei Lupu pentru expressdebanat.ro.