Magazinele second-hand au câștigat repede teren în Reșița. Fiecare colț de bloc sau centru comercial are în dotare câte un butic cu chilipiruri, accesibile pentru toată lumea. Din lipsă de bani, reșițenii stau la cozi interminabile pentru a-și completa garderoba cu produse la doi lei.
Magazinele cu produse la mâna a doua au împânzit nu doar orașul, ci și mentalitatea reșițenilor. Aceștia se lasă hipnotizați de fiecare dată când, în vitrine, prețurile hainelor second-hand se vând la jumătate din prețul inițial. Cu bani puțini în buzunare, cumpărătorii aleg să poarte haine ieftine, purtate deja de occidentali și ,,donate” apoi țării noastre. Ignorând faptul că hainele ieftine și folosite pot aduce cu sine boli grave de piele, reșițenii se calcă în picioare să achiziționeze noile ,,tendințe” în materie de haine la mâna a doua. Situația se transformă în circ în zilele în care ofertele devin adevărate chilipiruri. Astfel că reșițenii au ocazia să cumpere o bluză, un palton sau o pereche de pantaloni cu doar doi sau trei lei.
Încă de la primele ore ale dimineții se formează cozi imense în fața magazinelor încă închise. Fie că sunt într-adevăr interesați de prețurile de chilipir sau se îmbulzesc doar din curiozitate, reșițenii se adună cu zecile în fața magazinelor. În momentul în care se deschid ușile, cu toții intră buluc înăuntru și atacă articolele second-hand pe care le-au pândit cu grijă prin vitrine. Haosul care se creează printre cumpărătorii înflăcărați amintește de cozile haotice pentru lapte, pâine și ouă, din perioada comunismului.
,,Avem din ce în ce mai mulți clienți, nu prea rămânem cu haine pe umerașe la sfârșit de săptămână. Este o adevărată nebunie în zilele când orice produs este doi lei. Se adună o grămadă de oameni la coadă. Pentru vânzări este foarte bine că se îngrămădesc să cumpere, dar prea se împing și se ceartă, aproape că nu-ți vine să deschizi magazinul când vezi câtă lume așteaptă afară”, a explicat Maria Bochiș, vânzătoare la unul dintre buticurile second-hand reșițene.
Din lipsă de bani, oamenii au început să opteze din ce în ce mai mult pentru haine la mâna a doua, la un preț mult mai mic decât în magazinele cu haine noi. În plus, ofertele puse la dispoziție de către comercianți atrag cumpărătorii ca un magnet. De exemplu, second-handurile reșițene își încep săptămâna cu ,,marfă nouă”. Cele mai proaspete produse second-hand sunt puse la vânzare, iar prețurile nu depășesc suma de 50 de lei. Reșițenii încep să se organizeze în cozi în zilele de miercuri, atunci când orice chilipir din magazin poate fi cumpărat la jumătate din prețul inițial. Sfârșitul de săptămână, atunci când comercianții au magazinele aproape goale și se pregătesc pentru noile colecții, presupune o adevărată luptă pentru produsele care se vând la prețul de un leu sau doi.