Cu tramvai ultramodern și autobuze electrice, asfalt proaspăt pe fiecare stradă importantă și piste de biciclete, cu bulevarde curățate de second handuri, kitsch-uri, case de pariuri și păcănele, școli îmbrăcate în haine noi, centru civic readus la viață, mall și aquaparc în locul industriei ruginite, cu festival rock la înălțime și lipit de cel mai mare domeniu schiabil din România, municipiul de pe Bârzava va fi de nerecunoscut.
„Avioanele” lui Nelu Popa, așa cum erau catalogate proiectele sale, încep să aterizeze tot mai des la Reșița, în ciuda scepticismului general din oraș. Zeci de milioane de euro, sute de milioane de lei, au luat deja drumul Reșiței și orașul continuă să se transforme. Deocamdată, într-un ritm mai lent, de vină fiind birocrația excesivă. Astăzi sunt vizibile promenada și zona comercială care a schimbat dezolantul peisaj de la fostul CET. Se lucrează însă și în zona Inspectoratului Județean de Poliție cu efect vizual imediat. Mâine-poimâine începe reabilitarea centrului civic. Transformarea spectaculoasă va fi adusă însă de tramvai. Pentru că, nu mai e niciun dubiu, acesta va circula din nou de la un capăt la celălalt al orașului. Și odată cu el, pe toate arterele principale va fi turnat asfalt proaspăt, se vor amenaja trotuare și piste de biciclete. Tot de acolo vor dispărea în maximum doi ani casele de pariuri și jocurile de noroc, magazinele cu haine la mână a doua și cele în care încă se mai comercializează chilipiruri. Cu alte cuvinte, se cosmetizează toate vitrinele de pe bulevardele reșițene. Poate cel mai important însă rămâne legarea Reșiței de Semenic prin proiectul derulat alături de Consiliul Județean și Primăria Văliug, scopul fiind amenajarea celui mai mare domeniu schiabil din țară, cu pârtii care să coboare se pe munte până la Gărâna și Văliug. Reșița ar trebui să fie, după cum își imaginează primarul Popa, un fel de Innsbruck, celebrul oraș austriac care trăiește doar din turism, în care nu există poluare, totul e verde și agresiunile asupra mediului înconjurător lipsesc cu desăvârșire.
Iar pentru a-i convinge și pe cei mai sceptici dintre reșițeni, și chiar sunt destui, că totul este realizabil, Nelu Popa a anunțat semnarea altor două contracte de finanțare cu
ADR Vest pe foarte mulți bani europeni. „Este vorba despre «Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 2» și «Amenajare spațiu de agrement urban, inclusiv străzi și utilități, precum și interconectarea zonei marginalizate Mociur cu cartierele Centru și Govândari printr-o promenadă, pistă de biciclete, reabilitarea și creare de noi facilități de acces pietonal»”, a spus Popa. Cele două noi proiecte europene au finanțare asigurată prin Regio-POR 2014-2020. „Primul proiect face parte dintr-un pachet integrat de măsuri pentru reintroducerea transportului cu tramvaiul în Reșița. Prin proiectul contractat se va moderniza calea de rulare a tramvaielor pe mai bine de 9 kilometri, se va reface infrastructura rutieră, se vor amenaja piste de bicicliști și se vor planta 341 de arbori”, a precizat Sorin Maxim, directorul ADR Vest.
Sursă foto: www.getyourguide.com