Primarul Ioan Popa și-a reiterat intenția de a amenaja în municipiul de pe Bârzava două parcări de tip „park-and-ride” pentru reducerea blocajelor și fluidizarea traficului. Dacă finanțarea europeană pe care mizează municipalitatea pică, se ia în calcul obținerea unui împrumut.
În ceea ce privește amplasamentele celor două parcări, acestea ar urma să fie ridicate în Centrul Civic, mai exact pe strada I. L. Caragiale și în zona Stavila. Dacă cele două proiecte vor prinde contur, este posibil ca strada din spatele magazinului Nera, intens circulată în prezent, să fie transformată în zonă pietonală. „Avem un proiect deja gata pentru o parcare de tip «park-and-ride» de patru nivele, de circa 400 de locuri, pe care încercăm să o introducem în finanțare cu ADR Vest. Ea va fi amenajată între BCR și clădirea Diamant din centrul Reșiței. Cea de-a doua parcare făcută tot în aceeași manieră e în zona Stavila. Cea din zona Stavila este absolut sigură, am discutat deja, este validă și o pot finanța pe fonduri europene de «park-and-ride», cuplate cu alte zece autobuze electrice care vor genera trafic de călători spre zona montană, astfel încât să nu mai iasă din Reșița presiune de mașini spre zona montană, pentru că nu avem parcaje sus și astfel vom încerca să încurajăm oamenii să se deplaseze cu mijloace de transport public.”, a explicat Ioan Popa.
Dacă lucrurile vor decurge așa cum își dorește administrația reșițeană, atunci sunt șanse mari ca execuția parcării de lângă BCR să înceapă de anul viitor. În caz contrar și la nevoie, Popa se gândește chiar la un împrumut. „Avem două opțiuni. Dacă finanțatorul, ADR Vest, ne spune că suntem valizi, studiul de fezabilitate este gata, numai îl introducem și facem cererea de finanțare și ne primim banii, iar în cazul acesta putem spune că la anul o realizăm. Dacă întâmpinăm probleme, nu este exclus să luăm un credit, la fel, pe o perioadă lungă de timp, de 15 – 20 de ani, și pe un studiu de eficiență economică să realizăm parcarea din bani rambursabili, pe care să-i rambursăm în procent semnificativ din taxa de parcare de acolo. Și astfel, am putea să transformăm în pietonală zona din spatele centrului, zona Soho, Capriccio, Atelier să devină pietonală, pentru că atunci riveranii pot staționa în acea parcare pe o taxă anuală rezonabilă și, în același timp, toți cei care vor veni și vor pune presiune pe oraș să aibă unde-și lăsa mașinile!”, a mai precizat primarul Reșiței.