Reședința județui Caraș-Severin e prea puțin atractivă pentru orice tip de investitor în condițiile în care cea mai apropiată autostradă continuă să rămână la peste 100 de kilometri, deși distanța s-ar putea înjumătăți extrem de simplu.
În România anului 1863 era dată în folosință calea ferată Oravița–Lișava–Anina, prima cale ferată montană din țară, o lucrare inginerească extrem de dificilă din cauza reliefului, o regiune muntoasă, greu accesibilă, cu o diferență de nivel de 339 metri, cu 14 tunele și 9 viaducte. Și ăsta este doar un exemplu, lista putând continua la nesfârșit cu astfel de lucrări impresionante. În zilele noastre, în schimb, România e incapabilă să înalțe un pasaj CFR sau să coboare drumul ce trece pe sub acesta, astfel încât TIR-urile să poată circula dinspre și spre autostrada A1. Cel care a solicitat găsirea unei soluții în acest sens este primarul Reșiței, Nelu Popa. A primit sprijin de la președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Silviu Hurduzeu, chiar și de la președintele PSD, Ion Mocioalcă, dar nu e deloc suficient. Timpul trece în defavoarea Reșiței, care oricum duce lipsa investitorilor, dar asta nu îi grăbește cu nimic pe cei de la CFR.
„Pentru mașini mici suntem la 57 de kilometri, pentru mașini mari, la 100 și ceva de kilometri, pentru că lucrurile se mișcă greoi. Am avut o întâlnire cu președintele PSD, Ion Mocioalcă, cu Silviu Hurduzeu, cu cei trei implicați în acel blestemat de punct, pasajul de la Ezeriș, și mă refer la Apele Române, CFR și CNADR. Urmare a acelei întâlniri de acum patru luni a rămas ca fiecare să facă o expertiză, să vadă ce presupune această coborâre de 70 de centimetri a drumului pentru fiecare. Apele Române au făcut-o, e ok, ne-au dat acceptul, mută și podul care este înspre Ezeriș. Nu avem încă rezultatele expertizelor nici de la CFR, nici de la CNADR. Reprezentantul CFR m-a dezamăgit rău la întâlnirea respectivă pentru că mi-a zis că pasajul acela e de pe la 1930 și e periculos să umblăm la fundația lui. Tehnic era simplu de înțeles că nu pune probleme pentru CFR. Eu încă aștept să vedem niște rezultate. Din păcate, pe foarte multe funcții de directori, în deconcentrate, în instituții, sunt oameni care nu au puterea de a-și asuma responsabilități”, a acuzat primarul Reșiței.