Reșița este asigurată în caz de dezastre

Cutremurele care au zguduit România în ultima perioadă au pus pe jar întreaga populație. Incidentele au stârnit o serie de verificări la nivelul mijloacelor de punere în siguranță a cetățenilor. Sistemele de alarmare în caz de dezastru sunt prioritare.

Reșițenii pot sta liniștiți. Inspectoratul pentru Situații de Urgență al județului Caraș-Severin asigură populația că sistemul actual de alarmare este funcțional și poate fi utilizat fără probleme în caz de dezastru. Reprezentanții ISU au declarat că ultima verificare a stării de funcționare a fost efectuată la începutul lunii august. Un număr de 17 sirene sunt momentan funcționale pe raza municipiului. Acestea aparțin atât Primăriei Municipiului Reșița, cât și operatorilor economici. Sirenele pot fi acționate centralizat din Punctul de Comandă al orașului.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență a mai declarat că obligativitatea întreținerii acestor alarme revine administrației locale, proprietarului instituției pe care este instalat dispozitivul sau administratorului, după caz. Conform legislației în vigoare, în cazul unor dezastre declanșarea alarmelor se va face doar cu aprobarea primarului și a proprietarului instituției.

Intervenția autorităților va depinde de intensitatea și amploarea situației de urgență. Gravitatea situației va decide modul în care echipele de intervenție vor acționa.

Pentru punerea în siguranță a populației se ridică și problema locurilor de adăpostire în caz de calamitate. ,,În ceea ce privește adăposturile de protecție civilă, acestea sunt pentru cazurile de conflict armat. În caz de seism sau alte situații de urgență, populația afectată (sinistrată) este adăpostită în alte spații, în funcție de situația creată, în săli polivalente, săli de sport, internate școlare etc. sau chiar în tabere de sinistrați, ce se amplasează în afara zonei de pericol.” a declarat Ancuța Balint, purtător de cuvânt ISU.