Reorganizare prin desființare! Casa de Cultură, înlocuită de o Direcție de Cultură!

casa de cultura lugoj

Unul dintre subiectele despre care s-a vorbit încă de la începutul acestui an, în cadrul unei conferințe de presă susținute de primarul Claudiu Buciu în luna ianuarie, este desființarea Casei de Cultură a Municipiului și înlocuirea ei cu o Direcție de cultură în cadrul Primăriei.

Acest lucru este preconizat să se întâmple la începutul anului viitor, în februarie. Până atunci, am solicitat opiniile ambelor părți implicate, care și-au prezentat argumentele.

„Casa de Cultură a Municipiului, așa cum este ea organizată astăzi, va fi desființată, am mai spus-o. Probabil la sfârșitul lunii ianuarie anul viitor vom da hotărârea de desființare. De fapt, noi nu vom desființa nimic, doar niște domni de acolo nu vor mai avea loc de muncă. Activitățile vor rămâne. Nimeni nu va desființa trupa de teatru de amatori sau Corul Ion Vidu. Astea nu se vor desființa și vor primi finanțare în continuare, dacă vor dori să primească finanțare. Aș dori să aibă deschidere mai mare față de copii și față de lugojeni, adică ansamblul coral să fie format mai mult din lugojeni decât din oameni din alte părți, chiar dacă unii ne spun că o să scadă în valoare. Nu contează, eu am încredere că se vor găsi suficienți lugojeni care să se implice în activitatea corului și să crească în timp valoarea lui, din nou”.

Primarul spune că în cadrul instituției pe care o conduce se va înființa o Direcție de Cultură: „odată cu desființarea Casei de Cultură a Municipiului, imediat se va înființa o Direcție de cultură în cadrul Primăriei. Avem deja organigrama prevăzută pentru acest departament”.

Întrebat când aceasta va intra în vigoare, primarul spune că „noi am făcut ceva reorganizări în ceea ce privește Poliția Locală, prin preluarea paznicilor de la Primărie, de la școli și cantina de ajutor social și nu am mai putut face alte modificări timp de șase luni. Cum termenul expiră la 31 ianuarie, începând cu această dată noi vom putea face reorganizarea aceasta, care va cuprinde și birouri din Primărie”.

Fostul director al Casei de Cultură a Municipiului, Tudor Trăilă, spune că nu este de înțeles această decizie și acuză lipsa de comunicare a noii administrații a orașului: „Se vorbește despre treaba asta de când s-a instalat noul primar. Nu știm de ce nu s-a pus în aplicare până acum, după un an și ceva, iar acum iarăși a revenit în discuție. Suntem bulversați! Nu ne vine să credem, pentru că nu înțelegem de ce se ia decizia asta. Trebuia discutat cu oamenii, să se spună deschis ce se dorește de acum înainte. Ce se vrea de la ei! Înțeleg că fiecare primar are viziunea sa. E în regulă! Am făcut o adresă scrisă pentru a ne întâlni să vedem care sunt nemulțumirile domniei sale, dar am fost refuzați. Pe parcursul acestui an, ni s-a refuzat și supunerea la vot, în Consiliul Local, a Agendei Culturale a Casei de Cultură a Municipiului. Am făcut o primă adresă în mai, apoi am formulat încă una, în august”.

Fostul director al Casei de Cultură a Municipiului este sceptic în legătură cu înființarea unei Direcții de Cultură în cadrul Primăriei Lugoj. El aduce și argumente de ordin financiar: „Ca entitate, noi (n.r. – Casa de Cultură a Municipiului) am avut personalitate juridică și am primit de la Consiliul Județean Timiș sume frumoase de bani pentru fiecare acțiune, pentru fiecare proiect sau festival (cel coral, de teatru etc.), desigur, pe baza unei agende culturale înaintate către CJT și aprobate. O direcție din cadrul Primăriei Municipiului Lugoj nu ar mai putea primi astfel de finanțări. Părerea mea este că se va distruge totul, iar aici vorbim de colective de mare tradiție, fie că e vorba de cor, de teatru sau de ansamblul folcloric, care e greu de crezut că vor supraviețui în noua formă de organizare”.

Organigrama și statutul noii Direcții de Cultură din cadrul Primăriei vor fi cunoscute în luna februarie a anului viitor.

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/