Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică București se va ocupa de crearea viitoarei platforme digitale a Consiliului Județean Timiș. Administrația mai are în plan și achiziționarea, în paralel, a altor module menite să facă mai ușoară interacțiunea dintre instituție și cetățeni.
Contractul cu Institutul care se va ocupa de implementarea proiectului a fost adjudecat recent, iar în această lună specialiștii vor începe deja munca. Au la dispoziție 338 de zile pentru ducerea la bun sfârșit a proiectului, în cadrul contractului în valoare de aproximativ 1 milion de lei.
„Mă bucur că după a doua încercare am reușit să atribuim contractul către o firmă foarte serioasă care se află de fapt sub coordonarea Secretariatului General al Guvernului. Mă refer la Institutul Național de Cercetare și Dezvoltare Informatică București care va implementa acest proiect foarte important împreună cu un subcontractor specializat. Poate unii dintre cetățeni cunosc acest institut pentru că este cel care a implementat acea platformă de înregistrare a domeniilor web și pot să spun că sunt foarte optimist în ceea ce privește implementarea propriu-zisă pentru că în cadrul procedurii de evaluare, la proba eliminatorie, această firmă s-a prezentat foarte profesionist, cu un prototip funcțional pe care noi am reușit să îl evaluăm pozitiv. Contractul a fost adjudecat la aproximativ 1 milion de lei, o sumă mică comparativ cu alte contracte din țară, de altfel puține pentru că suntem la început în România cu astfel de demersuri.”, a declarat Marian Vasile, administratorul public al județului Timiș.
Proiectul este unul foarte important, apreciază Marian Vasile, pentru că va presupune eficientizarea actului administrativ, atât cel intern cât și partea de registratură digitală.
„Va duce la transparentizare, la eliminarea hârtiei – deci vom avea grijă și mai multă pentru mediul înconjurător. Vom putea, în baza noii platforme digitale integrate, să lucrăm sigur de la distanță și sunt multe alte avantaje pe care le vom avea în urma implementării. Termenul este de 338 de zile, un termen care vă asigur că nu e deloc lung pentru că ne referim la o platformă care trebuie să fie foarte fiabilă și sigură, deci răspunderea este foarte mare. Aici mă refer pe partea de management al documentelor, al fluxurilor, vom dori să avem și un modul «business intelligence», adică să avem la zi, oricând, indicatori de performanță și rezultat astfel încât echipa de conducere a CJT să poată lua decizii de îmbunătățire continuă și vom avea și un modul de interfațare cu alte aplicații de la noi din cadrul CJT și care va pune, totodată, la dispoziție date publice către părțile interesate externe care astfel vor putea să își dezvolte propriile aplicații.”, a mai explicat administratorul public al județului.
Pe de altă parte, reprezentanții CJT vor depune, până în 10 februarie, pe apelul POCA CP 16 (n.r, Programul Operațional Capacitate Administrativă) o cerere de finanțare care va presupune „module care să fie axate pe o și mai inteligentă și facilă relaționare cu instituțiile publice și cu cetățenii.”
„Este vorba de o cerere de finanțare de câteva milioane de lei, deci alături de platforma pe care am achiziționat-o acum, în sensul serviciilor de implementare, și alături de website-ul consiliului județean modern pe care l-am lansat în toamna anului trecut vom face astfel un sistem integrat care cred că va duce la rezultate foarte bune în administrația județeană.”, a mai spus Marian Vasile.
În bugetul pe 2022, administrația județeană are prinși aproape 4 milioane de lei pentru digitalizare. Pe lângă platforma digitală, CJ Timiș a semnat și un contract pentru asigurarea sistemului de supraveghere video a Palatului Administrativ, dar și a Bastionului Maria Theresia din Timișoara.