Reacția artistului criticat pentru pictura murală din Complexul Studențesc: „Consider că semnul crucii e un simbol foarte puternic”

Lucian Milea, artistul care a realizat pictura murală din Complexul Studențesc în care apare Catedrala Mitropolitană din Timișoara, spune că opera lui este o metaforă și că intenția sa nu a fost nicidecum una de natură să denigreze însemnele sfinte.

Pictura creată de Lucian Milea pe fațada unui cămin din Complexul Studențesc a fost criticată public de fostul viceprimar al Timișoarei, Adrian Orza, pentru că de pe Catedrala Mitropolitană lipsesc însemnele crucii. Pictura murală înfățișează un moment al Revoluției din 1989, cu oameni adunați în fața catedralei din Piața Victoriei.

CITEȘTE ȘI: O pictură murală realizată în Complexul Studențesc, criticată de un fost viceprimar al Timișoarei: „Au fost rase semnele Crucii”

„Îmi pare foarte rău că au fost astfel de reacții. Consider că semnul crucii este un simbol sacru, care se potrivește doar în anumite contexte, în iconografie, în edificii de cult care au acest simbol. Lucrarea mea este o reprezentare metaforică a orașului Timișoara, cu edificiile stilizate. Crucile există pe Catedrala din Timișoara și acolo au un sens, deoarece acolo e loc de rugăciune. Lucrarea mea e o pictură murală, laică, nu a urmărit nimic religios. Îmi pare foarte rău că a stârnit și sentimente negative, până la urmă intenția mea în toate lucrările e să aduc bucurie și culoare în oraș. Susțin religia ortodoxă și consider că semnul crucii e un simbol foarte puternic. Nu-l folosesc în arta mea, pentru că, după părerea mea, lezez caracterul sacru pe care el îl are în sine. Catedrala reală e un lăcaș sfânt”, a transmis Lucian Milea

Lucrarea Fortificații – Lucian Milea / Sursa foto: Seba Tătaru

Pictura murală a fost realizată în cadrul proiectului Memoriile Cetății al TM2023.

„Lucrările executate au fost selectate de către un juriu specializat în urma unui concurs de propuneri de proiecte. Artiștii au lucrat cu bună-credință, fără trimiteri spre afinități politice, religioase sau de altă natură. Lucrarea Fortificații a artistului Lucian Sandu Milea reprezintă o viziune metaforică a orașului, propunând un joc de imagine între trecut și prezent. Pictura amintește de momentul în care Timișoara era o cetate înconjurată de un sistem de fortificații, demolat ulterior pentru extinderea orașului și care a marcat puternic configurația urbană pe care o întâlnim în prezent”, au transmis și cei de la Asociația TM2023.