Reabilitarea căii ferate Voiteg – Stamora Moravița – frontieră, inclusă în proiectul de modernizare a rutei Reșița-Timișoara

Acordul de parteneriat pentru dezvoltarea în comun de proiecte de transport și mobilitate semnat la finalul anului trecut între municipiile Reșița și Timișoara, respectiv consiliile județene Caraș-Severin și Timiș a fost actualizat prin extinderea proiectului de modernizare a rutei Reșița –Timișoara.

Inițial, cele patru administrații s-au angajat să lucreze la reabilitarea căii ferate Reșița Sud – Bocșa – Timișoara. Ulterior încheierii acordului s-a propus cuprinderea spre reabilitare și a tronsonului de cale ferată Voiteg – Stamora Moravița – frontieră.

„Ne bucură deschiderea de care au dat dovadă reprezentanții Ministerului Transporturilor. Proiectul de reabilitare a căii ferate între Reșița, Timișoara și Stamora Moravița este extrem de complex și avem nevoie de angajamentul autorităților de la București. Dincolo de finanțarea acestuia, pe care o vom rezolva cel mai probabil prin fonduri europene, proiectul va presupune și depășirea unui «munte» de birocrație. Contextul actual, în care atât cele patru administrații locale, cât și cele centrale se concentrează pe accelerarea investițiilor publice, ne dă totuși speranța că nu vom zăbovi foarte mult printre hârtii.”, a declarat președintele CJ Timiș, Alin Nica.

Pe lângă acest proiect, acordul de parteneriat mai are în vedere modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției tip „train-tram” pe ruta Berzovia – Oravița – Anina. De asemenea, se dorește și construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, între Berzovia, Buziaș, Topolovățul Mare și A1. Este avută în vedere și extinderea la patru benzi de circulație a drumului Moșnița Nouă-Buziaș (DJ 592), dar și modernizarea drumului interjudețean DJ 684, pe traseul DN 68A (Coșava) – Tomești – Luncanii de Sus – limită de județ CS – DN 68 (Voislova).

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/