Vicepreședintele CJ Timiș, Alexandru Proteasa, se declară surprins de solicitarea transmisă de Primăria Timișoara Ministerului Transporturilor de a prelua în administrare șantierul de la viitoarea centură de vest a orașului de pe Bega. „Primăria se confruntă cu probleme care îi afectează grav capacitatea administrativă”, spune Proteasa, ca argument principal pentru care CJ Timiș ar trebui să se ocupe de această investiție.
„Ne-a luat puțin prin surprindere acest comunicat. Instituția al cărui vicepreședinte sunt, pe lângă interesul de a armoniza deciziile ce privesc județul, are lucrări majore de infrastructură în derulare și atribuțiile legale privind acest lucru. Aici la CJT va fi eliberat certificatul de urbanism și fiindcă sunt 3 UAT-uri implicate, în mod cert, coordonarea va fi la noi. Primăria Timișoara, din păcate, cu toții știm că se confruntă cu probleme care îi afectează grav capacitatea administrativă precum organigrama și multe proiecte întârziate, blocate sau băgate la sertar. De la dorința lor de implementare și până la capacitate este un drum lung și ar trebui să lase pe cei cu experiență administrativă și cu resurse instituțională.”, a declarat Alexandru Proteasa.
Vicepreședintele CJ Timiș mai spune și că administrația județului e în discuții avansate cu Ministerul Transporturilor pentru preluarea centurii de vest, discuții care au început încă de anul trecut. „Nu vorbim doar de preluare și supervizare, ci și monitorizarea investiției și a gestiunii fondurilor efective ce vor fi alocate pentru centură. Pe lângă centura de vest, președintele CJT intenționează și preluarea autostrăzii Timișoara-Moravița, proiect în cadrul căruia instituția noastră și-a reconfirmat poziția de coordonator al UAT-urilor traversate.”, a mai precizat Proteasa.
Replica reprezentanților CJ Timiș vine după ce Primăria Timișoara a anunțat că a transmis Ministerului Transporturilor un memoriu prin care solicită preluarea execuției lucrărilor la centura de vest, împreună cu finanțarea aferentă. Solicitarea, spun cei din primărie, vine în contextul declarațiilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, potrivit cărora administrațiile locale să preia lucrări publice de interes local și regional, de la CNAIR.
Timișoara are acum centură de ocolire în nordul orașului, realizată integral, iar cea de sud este gata în proporție de aproximativ 45%.