Firmele desemnate să finalizeze lotul II din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva sunt cele mai mari din domeniu din țară. Au fost înființate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu și ar avea capacitatea de a termina lucrările, luând în considerare cifra de afaceri ale companiilor.
Spedition UMB și Tehnostrade SRL, asociate cu PE Construct Euro Asfalt, sunt firmele care au de construit tunelul pentru animale și șoseaua rapidă între Margina și Holdea.
Potrivit datelor publice, Speditiion UMB a avut, în 2021, o cifră de afaceri de 1,3 miliarde de lei, un profit net de 29,7 milioane de lei și 42 de angajați. Tehnostrade a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de 1,2 miliarde de lei, a avut un câștig net de 142,8 milioane de lei și avea peste 2.000 de angajați.
Noul contract cu CNAIR are o valoare de 1,8 miliarde de lei fără TVA. Trebuie construiți 9,13 kilometri de autostradă, cu tuneluri pe 2,13 kilometri. Durata proiectării și execuției este de 45 de luni. Desemnarea a avut loc în 22 septembrie și urmează 10 zile în care pot fi depuse contestații. Abia apoi se va parafa, oficial, contractul.
În vestul țării, tot aceste companii au construit și lotul IV din tronsonul Lugoj – Deva și lotul I din Timișoara – Lugoj.
Cine este Dorinel Umbrărescu
Ambele firme aparțin omului de afaceri Dorinel Umbrănescu. Potrivit Wikipedia, acesta a început să-și valorifice instinctul antreprenorial abia la sfârșitul anilor 1990, când și-a făcut debutul în mediul de afaceri cumpărând inițial două camioane cu care a început să facă transport internațional. Succesul nu a întârziat să apară, iar câțiva ani mai târziu deținea deja o flotă de peste o sută de mijloace de transport.
Dorinel Umbrărescu a pus bazele celor două companii care i-au adus succesul, Technostrade și Spedition UMB, pe care le “controleazā” împreună cu soția sa, Mirela Umbrărescu.
Este unul dintre cei supranumiți „regele asfaltului”, alături de Costel Cășuneanu și Nelu Iordache.