Mulți dintre cei cu mici afaceri și care cheltuie cu promovarea site-urilor se întreabă: cum de anunțurile de pe OLX sunt mereu în față!? Aveți răspunsuri…
Ca să ne promovăm o mică afacere pe internet, trebuie în primul rând să ne gândim cum ar căuta cei care ar putea să aibă nevoie de noi!? Să înțelegem comportamentul acestora. Unde și cum caută. Ce cuvinte folosesc ca să-și găsească produsele sau serviciile de care au nevoie… Dacă exploatăm cum trebuie aceste elemente putem fi foarte eficienți, avem șanse foarte mari de a fi găisți, de a vinde, de a obține comenzi. Și am putea să ne facem reclamă chiar pe gratis!
Astăzi, despre publicitatea gratuită a micilor afaceri. V-ați pus vreodată problema cum de atunci când cauți ceva dai (aproape invariabil) de anunțurile de pe site-uri de publicitate!? Și dvs ați putea folosi marile portaluri de publicitate (gen OLX sau Publi24, dar mai sunt o mulțime) în interesul propriu. Acestea sunt o bună oportunitate de a ne promova micile afaceri, meseriașii. Așa este, profesioniștii le-ar putea exploata în propriul lor interes.
Primul lucru pe care-l faceți este să deschideți un browser și să căutați pe Google. Așa fac peste 90% din oameni. Foarte puțini deschid Instagram și caută pe cineva care să-i renoveze casa. De exemplu, dacă aveți nevoie de un meșter care să vă monteze faianța în bucătărie, recomandabil ar fi să căutați folosind cuvintele „faianță Timișoara” sau orașul de unde sunteți, unde vă interesează. Vi se vor arăta mai multe tipuri de rezultate: anunțuri sponsorizate, localizări pe Google Maps, dar și site-uri de firme.
Veți găsi anunțuri pe site-urile pubicitare dar și pagini de Facebook. Dacă veți căuta pe meșterul faianțar pe Facebook, veți găsi mai puține rezultate dintre care unele nu au neapărat legătură cu asta. Veți observa (dacă faceți comparație) că de la Google primiți o gamă mai completă și mai diversă de informații. Și dacă faceți o comparație veți remarca un lucru interesant: Google include Facebook și nu invers! Asta înseamnă un lucru, respectiv că prima noastră grijă, dacă vrem să ne promovăm, ar fi să urmărim a fi prezenți în mediul online și nu pe o rețea socială. Mai sus am pomenit de Facebook, dar poate fi oricare alta…
Și încă un lucru: algoritmul de clasare de la Google diferă esențial de cele din social media, acestea din urmă fiind expuse în funcție de numărul de accesări și nu de calitatea intrinsecă a postării.
Explicația este simplă. Meseriațul care a dat sfoară că el montează faianță în Timișoara, a folosit cele două keyworduri în denumirea anunțului. Dacă vreți să aflați care cuvinte sunt mai folosite de oameni pentru a căuta ceva, cea mai simplă soluție este să accesați Google Trends. Este un instrument pe care Google îl pune gratuit la dispoziție.
Din Google Trends veți putea observa unde se caută și mai ales cum se caută. Deci, acesta vă oferă informații în principal despre combinațiile cele mai folosite de utilizatori pentru a căuta ceva, veți afla subiectele la modă. Și, foarte important, ați putea observa că între două regiuni ale țării pentru același subiect se folosesc keyworduri diferite. Asta înseamnă să vă adaptați strategia de marketing la piața locală.
Mai jos, rețeta de bază pentru promovare prin marile site-uri de anunțuri:
Ar trebui să știți că sistemul funcționează, adică puteți să vă promovați pe spatele marilor site-uri de anunțuri. Dar să fiți pregătiți să „dați din mâini”! Adică tot va trebui să vă dați osteneala să supravegheați, să modificați… Gratis este doar un mod de a vorbi, nu plătiți bani dar veți depune efort.
Veți putea să folosiți doar într-o anumită limită ublicitatea gratuită, asta pentru că dacă vă declarați o firmă cu câțiva angajați, intrați automat în categoria de mare publicitate. Și nu vă mai lasă. Site-urile acestea au și ele angajați care verifică și „pândesc”, vă vor contacta și vă vor oferi pachete de publicitate.
Însă, dacă o faceți în mod rezonabil, fără a fi ostentativ, veți reuși cu siguranță să nu plătiți nimic pentru promovare. Și veți ajunge la un moment în care să lăsați asta în seama altora. Veți observa că astfel vă „pică” mai ieftin. Să vă ocupați de ceea ce știți mai bine, să faceți bani, iar așa veți avea costuri mai reduse tocmai pentru că veți lucra mai mult, mai multe comenzi…
» Citește și Website sau social media!?