Proiectul Magistralei Verzi, criticat de un consilier local: „Chiar nu înțeleg ce v-a făcut Calea Șagului”

magistrala sagului2

Primăria Timișoara are în plan să regândească Calea Șagului, care va deveni o Magistrală Verde. Proiectul nu este văzut deloc cu ochi buni de către un consilier local PNL, care crede că traficul va fi dat peste cap pe această arteră. „Chiar nu înțeleg ce v-a făcut Calea Șagului”, a precizat Ștefan Sandu.

Primăria Timișoara a anunțat, în această săptămână, că s-a finalizat licitația pentru proiectarea Magistralei Verzi – Calea Șagului. Valoarea contractului se ridică la aproape 1,2 milioane lei, iar proiectarea ar trebui finalizată în zece luni. Mai precis, primăria vrea să regândească culoarul multimodal care se întinde de la Piața Sinaia până la mall-ul din Calea Șagului. În total, trei kilometri de drum, trotuare și piste de bicicletă vor fi reabilitate.

Calea Șagului e una dintre cele mai circulate și aglomerate artere din Timișoara, supraîncărcată de mașini. Magistrala Verde va prioritiza transportul în comun și va introduce culoare pietonale și velo pentru a crește calitatea alternativelor de deplasare. Vrem ca timișorenii să poată alege aceste alternative în locul mașinii personale, pe distanțe scurte de 3-4 km”, a afirmat primarul Dominic Fritz.

Pe de altă parte, Ștefan Sandu, consilier local PNL, nu vede deloc cu ochi buni acest proiect, precizând că pe arterele importante nu ar trebui să se facă experimente.

Timișoara are câteva intrări/ieșiri importante în oraș: Calea Lugojului, Ciarda Roșie (Buziașului), Calea Șagului, Calea Aradului, Calea Lipovei. Și mai sunt câteva, dar nu la asemenea nivel. Este o chestiune elementară că nu te apuci să faci experimente pe aceste căi. Ele trebuie să faciliteze doar ieșirea/intrarea cât mai fluidă și rapidă a mașinilor din oraș”, a declarat Ștefan Sandu.

Mai mult, liberalul a dat exemple orașe precum Munchen sau Frankfurt, în care s-a pus accentul pe fluidizarea traficului pe arterele importante.

În Munchen, oraș mult mai populat decât Timișoara, cu un număr mult mai mare de mașini pe cap de locuitor, în 10-15 minute ești din centrul orașului pe autostradă. Și asta pe tronsoane cu 3-4 benzi pe sens. În Frankfurt, de pe autostradă se intră până în “buricul târgului” cu trei benzi pe sens. Larg. Acolo nu se fac experimentele verzi pe șosele esențiale, acolo nu se fac piste de biciclete din benzile destinate autovehiculelor, locuri de promenadă sau mai știu eu ce gărgăuni visează apostolii schimbărilor. Pe acolo se intră și se iese din oraș, în așa fel încât să se piardă cât mai puțin timp, mașinile să nu staționeze interminabil, să nu polueze inutil. Pentru pietoni, biciclete, trotinete, căruțuri sau sănii se găsesc alte căi, alte străzi, unde astea să fie prioritățile. Cam asta este logica organizării unui oraș, experților. O vede chiar și un nespecialist ca mine. Și chiar nu înțeleg ce v-a făcut Calea Șagului…”, a afirmat Ștefan Sandu.