Proiectul de lărgire a drumului Timișoara – Giarmata – A1 riscă să piardă finanțarea europeană

142457067 1824657907684049 1140622332631432473 n

Proiectul de lărgire a drumului Timișoara – Dumbrăvița – Giarmata – A1 riscă să piardă finanțarea europeană. Este semnalul de alarmă tras de USR Timiș. Este vorba despre un contract de 66,5 milioane de lei care bate pasul pe loc.

Lucrările de lărgire la 4 benzi a drumului județean 691 au demarat anul trecut. Însă firma nu a făcut mai nimic și contractul a fost reziliat. Consiliul Județean Timiș spunea atunci că urmează realizarea unei expertize tehnice și o nouă licitație pentru găsirea unui nou constructor. Totul ar fi trebuit să fie gata în 6 luni.

„În absenţa unei Garanţii de Bună Execuţie, Consiliul Judeţean Timiş nu ar fi putut face nicio plată către constructor, iar de-a lungul anului 2021 – CJT a constatat că activitatea acestuia este strâns dependentă de fluxul numerar venit din partea beneficiarului. Relaţiile contractuale dintre CJ Timiş şi constructor vor înceta la data de 3 februarie 2022, la 15 zile de la notificarea de reziliere. În continuare, CJ Timiş va demara o achiziţie pentru servicii de expertizare, care să investigheze şi confirme stadiul şi calitatea execuţiei de până acum, pentru a stabili status-quo de unde va prelua constructorul care va finaliza lucrările. Dacă pregătirile vor decurge conform aşteptărilor, la sfârşitul lunii iunie 2022, şantierul ar putea avea un constructor nou”, anunța, în ianuarie, CJ Timiș.

Însă nici acum nu este lansată o nouă licitație. Surse din CJ Timiș ne-au spus că expertiza ar fi gata și că au fost identificate mai multe probleme.

USR Timiș spune că CJ Timiș nici nu ar mai avea bani pentru a continua proiectul.

Consiliului Județean a virat mai mulți bani decât trebuia firmei Tehnocer deținută de Florin Măran, un individ abonat la lucrări publice cu statul încă de la începutul anilor 2000 și cu o condamnare la trei ani de închisoare pentru evaziune fiscală şi constituire de grup infracţional organizat. Acum, banii rămași pentru finalizarea lucrărilor sunt prea puțini, ceea ce a dus la un blocaj total al proiectului. Ce rămâne de făcut? CJ Timiș ar putea da în judecată firma Tehnocer pentru recuperarea banilor, dar asta ar însemna foarte mult timp pierdut pentru o porțiune de 10,2 km care ne chinuie de câțiva ani. Un drum plin de gropi care trebuia să fie gata până în octombrie 2023, ne va mai pune nervii la încercare încă mulți ani de zile de acum încolo, cel puțin până la găsirea unei noi surse de finanțare sau până la găsirea unei soluții de deblocare a proiectului”, a transmis USR Timiș.

Drumul urma să fie lărgit de la ieșire din Timișoara, prin Dumbrăvița și Giarmata pentru a asigura un trafic fluent spre autostradă. S-a lucrat foarte puțin pe sectorul dintre centura de nord și Giarmata înainte de rezilierea contractului. Șantierul ar trebui finalizat în 2023.

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/