Se lucrează în ritm alert pentru modernizarea căii ferate Lugoj – Timișoara Est. Calendarul este strâns: totul trebuie să fie gata până în 2026.
Firma care se ocupă de reabilitatea și dublarea liniei de cale ferată muncește de zor pentru ca lucrările să fie gata la timp. Asta a cerut și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, aflat recemt în Timișoara și Lugoj.
„E foarte strâns calendarul. Noi trebuie să finalizăm aceste lucrări până la final de 2026. Nu am niciun fel de emoție că nu vor fi finalizate toate lucrările prinse în PNRR pe zona rutieră. Am semne de întrebare pe zona de CFR, pe anumite loturi. Vor trebui să aibă un ritm foarte bun în următorii 2 ani și jumătate, astfel încât să se încadreze în acest calendar”, a declarat ministrul Transporturilor, la Timișoara.
Proiectul va dubla linia CF simplă între Timișoara și Lugoj, de la o lungime de 54 de kilometri, la 108 kilometri.
„Printre cele mai importante lucrări, ce se execută la ora actuală, sunt lucrările de desfrișare a vegetației și de amenajare a drumurilor tehnologice, lucrările la culeea 1, culeea 2 și pila 1, de la podul de peste râul Timiș, km 523+955 proiectat, lucrările de defrisare la podul de peste râul Bega, km. 537+305 , lucrări de demontare suprastructură din stații precum și construcții civile în stațiile Lugoj și Topolovăț”, aflăm de la CFR Infrastructură.
Odată dusă la bună sfârșit investiția de 1,9 miliarde de lei, trenurile vor circula cu viteze de 160 km/h pentru călători și 120 km/h pentru marfă.
Lucrările au început în 28 decebrie 2022, cu 6 luni de proiectare, și trebuie să fie gata în 28 iunie 2026.