Profesorii din mediul rural, dezinteresați de formarea online? Răspunsul inspectorilor școlari

Dascălii din Timiș au la dispoziție, prin voluntariatul unor profesori de informatică, toate datele necesare pentru a se instrui în ceea ce privește predarea în sistemul online. Însă mulți dintre aceștia nu se arată deloc interesați de a studia această problemă. Inspectorii școlari se tem că, în aceste condiții, echipamentele performante care au fost montate în școli în această perioadă nu vor putea fi utilizate, pentru că cei care ar trebui să facă acest lucru sunt nepăsători. 

La nivelul județului Timiș a fost înființat un grup de sprijin informatic pentru instruirea cadrelor didactice pe platformele online, în special pentru profesorii din mediul rural. Grupul este condus de inspectorul școlar Stancov Jelco și este format din profesori de informatică.

Am văzut un dezinteres. Nu am făcut o cercetare să văd dacă e din cauza vârstei, navetei sau a faptului că nu-și doresc… să fie profesori?! Probabil vom face asta în săptămânile următoare. Mai devreme sau mai târziu vor fi dotate și aranjate toate școlile și nu vom avea persoane care să lucreze pe aceste echipamente. Ideea este: cât de determinați sunt și câtă bunăvoință au să se reformeze. Când am implementat grupul, am rămas demoralizați de tot. Erau profesori sau directori care nici n-au sunat colegii să le spună un raport. Mai mult de 50% dintre directori nu au sunat. Noi venim cu echipamente în rural și o să ne uităm la ele, în purul stil românesc”, a declarat Marin Popescu, inspectorul școlar general al Timișului.

Pe scurt, profesorii de informatică s-au oferit voluntari ca să îi sprijine pe dascălii care au mai puține cunoștințe despre cum funcționează mediul online, însă cadrele didactice nici nu acceptă ajutorul. Grupul de informaticieni este format din 14 voluntari care oferă cursuri de pregătire pentru 90 de unități de învățământ din mediul rural. Doar 12 școli au cerut ajutorul, până în prezent.

„Fiecare voluntar a primit un grup de școli pentru a-l inițializa pe anumite platforme, Google Meet sau Microsoft Teams, să realizeze cursurile online. Unii voluntari sunt profesori de informatică, unii sunt încadrați ca informaticieni în anumite școli din Timișoara. Unii au fost deschiși și s-au înscris pentru formare, iar la rândul lor au devenit promotori în unitățile lor”, a declarat inspectorul școlar Stancov Jelco.

În perioada următoare, inspectorii școlari spun că vor face un demers prin care vor să afle motivele pentru care profesorii nu sunt interesați de instruirea pentru susținerea cursurilor online.