Profesor de istorie timişorean despre şcoala online: „Dacă statul român ar gândi ca un evreu, ar câştiga imens”

Adrian Kali, profesor de istorie la Liceul „Grigore Moisil” din Timişoara, a vorbit despre avantajele şi dezavantajele posibilităţii continuării şcolii online din toamnă. Profesorul a vorbit şi despre modul în care statul român ar putea face economii dacă situaţia va continua din simplul fapt că nu se vor plăti sume mari pentru utilităţi.

Pe de altă parte, profesorul a menţionat că probleme majore există pentru acei elevi care nu au posibilitatea să susţină acest mod de învăţământ şi nu i se pare normal ca profesorul să-şi susţină orele pe abonamentul propriu de internet.

„Când a apărut varianta online, era la latitudinea elevului dacă vrea să participe la ore. Dacă din toamnă va fi obligatoriu ca elevul să participe la orele online nu va fi nicio problemă. Ăsta ar fi primul aspect. Apoi ce facem cu elevii care nu dispun de deviceuri, de internet? În al treilea rând, cu toţii vom lucra de acasă, pe abonamentul nostru de internet. Şcoala va face economii, va fi o economie la buget extraordinară. Şcoala este goală, vor fi plătiţi doar angajaţii care au grijă de unităţile de învăţământ şi noi stăm acasă. Va fi economie la curent, la internet, la consumabile. Dacă statul român ar gândi ca un evreu ar câştiga imens.”, a precizat profesorul.

În ceea ce priveşte continuarea pe varianta online, ca aceasta să dea rezultate, trebuie o legătură între elevi, părinţi şi cadrele didactice. Până nu se va face o comuniune între aceste trei categorii importante, sistemul de învăţământ online nu va avea rezultate.

Profesorul vede ca o ipoteză irealizabilă şi rocada elevilor, adică o parte să vină la şcoală, o parte să stea acasă şi apoi să se facă schimbul.

„E o prostie şi să vă spun de ce. De exemplu, într-o clasă vor fi 15 elevi şi 10 vor rămâne acasă. Elevii care vor veni la şcoală o vor face tot într-un mijloc de transport aglomerat. Apoi ce faci cu cei 10? Eşti sigur că aceştia urmăresc ora online? Aici deja se vor dubla cheltuielile şi îl faci şi pe elev să facă de două ori acelaşi lucru. Ar trebui să se dubleze numărul cadrelor didactice, care nu se va întâmpla, pentru că presupune costuri extraordinare.”, a afirmat profesorul.