Va fi prima garnitură nouă din lotul de 17 pe care compania Bozankaya le va livra Timișoarei. Cu excepția culorii, noile tramvaie vor avea aceleași caracteristici ca cele care circulă deja în oraș.
Compania producătoare turcă Bozankaya a început la mijlocul lunii ianuarie producția celor 17 noi tramvaie care vor circula în Timișoara. Livrările vor începe la sfârșitul lunii martie a acestui an cu transportul primului tramvai din lot la Timișoara, au declarat reprezentanții companiei într-un interviu acordat expressdebanat.ro.
„Producția tramvaielor a început la jumătatea lunii ianuarie 2024, iar livrările vor începe la sfârșitul lunii martie 2024 cu transportul primului tramvai din lot la Timișoara. În ceea ce priveşte producția primului tramvai, proiectarea, ingineria, selectarea echipamentelor esențiale, dar și producţia tuturor echipamentelor, aprobarea, realizarea primului eșantion, efectuarea testelor de calitate și a testelor din fabrică, putem afirma cu încredere că tramvaiele sunt pregătite pentru a fi livrate în 18 luni. Dacă aspectele de mai sus sunt finalizate și pregătite și dacă capacitatea este adecvată, un tramvai de 30 de metri va fi produs în aproximativ 40 de zile.”, a declarat pentru expressdebanat.ro Aytunç Günay, președintele Consiliului de Administrație al companiei Bozankaya.
Cu excepția culorilor, noile tramvaie vor avea aceleași caracteristici ca cele livrate deja orașului.
„Culorile tramvaielor care vor fi produse odată cu ultima comandă suplimentară vor fi galben, alb și negru, la cererea clientului nostru. Toate tramvaiele Timișoarei sunt de ultimă generație și dețin recordul pentru cea mai mare autonomie cu baterii din lume. De asemenea, tramvaiele vor avea aceleași caracteristici ca până acum, adică o lungime de aproximativ 30 de metri, o capacitate de transport de 251 de locuri, podea 100% coborâtă și aer condiționat. Obiectivul Bozankaya este de a oferi cea mai înaltă tehnologie în cele mai favorabile condiții. Faptul că vom produce încă 17 tramvaie pentru Timișoara este o dovadă că tramvaiele noastre de înaltă tehnologie sunt apreciate.”, a mai spus Aytunç Günay.
Tramvaiele Bozankaya care deja circulă în oraș au fost implicate, de-a lungul timpului, în mai multe incidente, „cauzate în general de mașini care nu respectau regulile de circulație”, au spus reprezentanții companiei. Totuși, acestea nu au fost de natură să creeze îngrijorări cu privire la buna funcționalitate a garniturilor.
„Tramvaiul din Timișoara este proiectul câștigător al premiului de inovație care are o autonomie de 70 kilometri, aproximativ 100 km în testele de linie, pe baterie fără suspensie catenară. Autonomia bateriei a fost cerința Primăriei Timișoara în specificația tehnică, iar Bozankaya a realizat acest lucru prin designul și producția proprie de baterii, ceea ce a dus la un caz win-win pentru ambele părți. Pe lângă autonomia bateriei, tramvaiul este eficient și are un consum redus de energie cu emisii zero, contribuind la atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon. Tramvaiul din Timișoara este primul tramvai cu baterii cu autonomie mare pentru Timișoara și Bozankaya, care a făcut un pas important pentru inovare și proiecte viitoare, fiind o etapă importantă și un punct de referință pentru Bozankaya.”, a conchis președintele Consiliului de Administrație al companiei Bozankaya.
Fiecare din cele 17 noi tramvaie galbene costă aproximativ două milioane de euro. Banii vin prin PNRR, o extensie a contractului încheiat anterior, prin care în Timișoara au ajuns 21 de garnituri, începând cu 2021.