Primăria Timișoara se digitalizează. Lansează Portalul Unic

portal unic primaria timisoara

Primăria Timișoara lansează Portalul Unic, o platformă de servicii digitale pentru timișoreni. Va asigura interacțiunea cu municipalitatea on-line.

Portalul Unic va fi lansat, miecuri, 28 februarie, la Cinema Timiș. Evenimentul va fi unul complex și va cuprinde o dezbatere despre digitalizarea Timișoarei și a României.

„În ultimii 3 ani, cu o echipă de excelenți profesioniști am început digitalizarea Primăriei Timișoara și recuperarea decalajelor uriașe între nivelul serviciilor digitale oferite de administrație timișorenilor, comparativ cu mediul privat. E un proces care continuă, dar mă bucur că am ajuns în punctul în care putem să le oferim timișorenilor servicii moderne, adaptate secolului în care trăim și să reducem drastic timpul pe care îl pierd de la un ghișeu la altul”, a spus primarul Dominic Fritz.

Odată cu lansarea Portalul Unic, peste 300 de tipuri de cereri, precum și plata taxelor și impozitelor va fi posibilă fără deplasare la ghișeu. Fiecare cetățean al orașului își poate crea o identitate digitală unică, recunoscută la nivel național (ROeID), prin intermediul căreia va putea accesa serviciile oferite de primărie și își va putea gestiona dosarul unic personal.

„Am gândit întreaga platformă astfel încât să răspundă nevoilor pe care le are cetățeanul și să reducă și să simplifice cât mai mult birocrația. Practic, indiferent de problemă – că e vorba despre un aviz de la Urbanism, o plată la Direcția Fiscală sau orice act de la un departament al Primăriei – cetățeanul știe la orice pas ce are de făcut, poate completa și trimite formularele cerute de lege, poate urmări unde se află solicitarea lui, și, la final, primește răspunsul în contul său unic. Economism nu doar timpul oamenilor, ci și creștem transparența informațiilor”, a adăugat edilul șef.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Prin identificarea cu ROeID în portalul unic se interoghează automat dosarul fiscal al cetățeanului și se prezintă informații despre impozite sau amenzi, prezent și istoric. Cererile depuse online împreună cu documentele atașate digital se transformă automat în dosare digitale care sunt procesate exclusiv digital în Primărie, mărind transparența și viteza de procesare a cererilor.

Acest serviciu este o premieră pentru administrațiile publice din România și a fost realizat în cadrul primului proiect de digitalizare cu fonduri europene câștigat de Primăria Timișoara, în 2022.

 

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/