Se fac primii pași pentru realizarea autostrăzii Timișoara – Moravița, care va duce spre Belgrad. Au demarat forajele pentru studiul geotehnic.
„În etapa de elaborare a studiului de fezabilitate pentru obiectivul Autostrada A9 Timișoara – Moravița, în această perioadă se execută foraje pentru studiul geotehnic în zona localităților Liebling – Jebel. Forajele sunt executate de echipele Formin S.A în cadrul contractului derulat de firma SEARCH CORPORATION”, a anunțat DRDP Timișoara.
Studiul de fezabilitate pentru autostrada Timișoara – Moravița a ajuns la Ministerul Mediului pentru obținerea avizului. În document apar șase noduri rutiere și zeci de poduri, pasaje și podețe. Obținerea avizului de mediu este un pas obligatoriu înaintea licitației pentru proiectarea și execuția autostrăzii ce va lega Timișoara de punctul de trecere a frontierei Moravița.
„Proiectul de construire a autostrăzii Timișoara – Moravița implică realizarea unei infrastructuri menite să ofere condiții bune traficului de tranzit național și internațional, de mărfuri și persoane. De asemenea, vor fi îmbunătățite condițiile de circulație la nivel de rețea rutieră națională de transport, inclusiv sub aspect de siguranță rutieră, se vor reduce emisiile poluante, se vor reduce costurile de operare, răspunzând astfel cerințelor de dezvoltare economică, concretizată prin adaptarea rețelei rutiere naționale la cererea reală de transport”, aflăm din memoriul înaintat Ministerului Mediului.
Construirea autostrăzii Timișoara – Moravița face parte din planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020 – 2030. Șoseaua va face legătura între 2 coridoare europene: fostul pan european IV în nord (Cehia – Austria – Ungaria – România) și fostul coridor pan european X în sud (Italia – Slovenia – Croția – Serbia – Macedonia / Bulgaria – Grecia).
Pe traseu se vor construi 6 noduri rutiere: pe A1 la Remetea Mare, DJ592 Albina, VO Timișoara Sud, DN59 Pădureni, DN58B Voiteg, DN57 Moravița. De asemenea, în planuri apar peste 40 de poduri, podețe și pasaje.
Ministrul Transporturilor declara la Timișoara că există o mică întârziere în întomirea SF-ului pentru această autostradă. El a spus că totuși, în toamnă, se va lansa licitația pentru găsirea unui contructor, atât pentru Timișoara – Moravița, cât și pentru centura de vest a Timișoarei.
„Celălalt proiect (n.r. SF autostrada Moraviața) e cu o lună mai întârziat. Undeva în septembrie va fi finalizat, ceea ce înseamnă că în toamna aceasta târzie va putea fi lansat și acesta în licitație”, a declarat Grindeanu.
Costul SF-ului este de 10 milioane de lei, deși inițial a fost de 8,7 milioane de lei. A fost majorat cu peste 16 procente. Șoseaua de mare viteză va fi realizată cu fonduri din Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020