Dominic Fritz a prezentat noua organigramă a Primăriei Timișoara: zece posturi de conducere vor fi desființate și se caută grădinar-șef

Noua organigramă a Primăriei Timișoara a fost finalizată. Printre noutăți se numără desființarea a zece posturi de conducere și înființarea posturilor de manager de cartier și de grădinar-șef al orașului.

Dominic Fritz a prezentat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, nouă organigramă a Primăriei Timișoara, care va fi supusă votului în ședința consiliului local de săptămâna viitoare.

Astfel, cu scopul eficientizării activității instituției, în Primăria Timișoara se va reduce numărul structurilor de la 27 la 17. Totodată, au fost identificate 80 de posturi, multe dintre ele vacante, care vor fi desființate. Zece dintre ele sunt posturi de conducere.

leader board 728 x 90 px

Pe de altă parte, potrivit primarului Timișoarei, urmează să fie scoase la concurs mai multe posturi, dintre care 64 vor fi dedicate „profesioniștilor aflați la început de drum”.

De asemenea, în noua organigramă au fost create două direcții, prima dintre acestea fiind Direcția Relații Comunitare, care va asigura relația directă cu cetățenii sau organizații. În cadrul direcției va funcționa și Serviciul Guvernanță Participativă și Management Cartiere.

La Serviciul Guvernanță Participativă și Management Cartiere înființăm nouă posturi de manageri de cartier pentru care vom declanșa concursuri în perioada următoare. Acest serviciu va elabora și noul regulament pentru așa-numitele Consilii consultative și are mai multe atribuții importante: identificarea necesităților comunității  și problemelor existente în  furnizarea serviciilor publice; consilierea cetățenilor pentru rezolvarea problemelor comunității; consilierea pentru promovarea de proiecte de hotărâri prin inițiativă cetățenească; sintetizarea zilnică a cererilor depuse de cetățeni pe pe zone/cartiere/străzi; prioritizarea problemelor și cooperarea cu compartimentele  de resort din cadrul aparatului pentru întocmirea calendarului de soluționare a cererilor”, a afirmat Dominic Fritz.

Un alt serviciu de relaționare cu cetățenii este Camera 12 reformată în Serviciul Informare și Consiliere Cetățeni.

A doua direcție care va fi înființată este Direcția Calitatea Vieții care va asigura, printre altele, o relație permanentă cu instituții precum școlile și spitalele. În cadrul acestei direcții va funcționa și un compartiment dedicat proiectului Timișoara – Capitală Europeană a Culturii și altul dedicat protecției animalelor.

De asemenea, în cadrul instituției se va înființa și Direcția Infrastructura Verde. În cadrul noii structuri va fi înființat și postul de Grădinar-șef, care va fi scos la concurs în perioada următoare. Această direcție va face parte din Direcția de Investiții și Mentenanță, împreună cu Direcția Tehnică.

O altă direcție care se va afla în directa subordine a primarului Timișoarei este Direcția Incubator de Proiecte.

Totodată, primarul Timișoarei a anunțat și crearea unei direcții de management intern, în care sunt grupate compartimente și birouri ce vor avea rolul de a evalua permanent activitatea tuturor funcționarilor. Această direcție va face, în viitor, și recrutările de personal.