Lucrările de extindere a bulevardului Sudului la patru benzi de circulație au fost finalizate la un an de la demararea șantierului, iar restricțiile pentru autoturisme au fost ridicate. Totuși, primarul Dominic Fritz nu a semnat încă recepția lucrărilor pentru că mai sunt câteva probleme de remediat de către constructor.
S-a făcut anul de când muncitorii și-au amenajat șantierul pe bulevardul Sudului din Timișoara. În ultimele săptămâni, artera a fost închisă traficului pentru așternerea ultimului strat de asfalt, apoi pentru trasarea marcajelor rutiere.
Luni dimineață, primăria programase un eveniment de inaugurare a noii șosele extinse la patru benzi de circulație, însă evenimentul a fost anulat. Primarul Dominic Fritz a fost totuși la fața locului și a purtat o serie de discuții cu constructorul, căruia i-a mai trasat o serie de sarcini.
„În această dimineață a avut loc o întâlnire tehnică la care au participat primarul, constructorul și reprezentanți din Direcția tehnică. Nu a fost încă semnată recepția, pentru că mai sunt lucruri de făcut. Locuitorii de acolo s-au plâns că pe Aleea Cristalului, la capătul parcului înspre Constantin Prezan, nu este o trecere de pietoni. Primarul a cerut să se facă și acolo o trecere pentru pietoni. În al doilea rând, a cerut câteva modificări la pistele de biciclete. Ele au fost marcate pe dublu sens, dar în unele zone se îngustează și atunci nu se justifică acest dublu sens. Vor fi făcute pe sens unic, în acele zone, ca să fie suficient de late și confortabile pentru bicicliști. În al treilea rând, a cerut să se monteze coșuri de gunoi. Iar stațiile pentru mijloacele de transport în comun, refugiile să fie acoperite și puse bănci acolo.”, a declarat Bogdan Marta, consilierul personal al primarului Fritz.
Pe de altă parte, au avut loc discuții și cu privire la marcajul de linie continuă între sensurile de mers, de la un capăt la altul al bulevardului.
„E o problemă ce ține de siguranța rutieră și cel mai mare inconvenient este pentru cei care locuiesc pe strada Sirius – ei nu mai pot face la stânga pe bulevardul Liviu Rebreanu, trebuie să ocolească aproximativ 400 de metri până la capătul străzii. S-a discutat și în Comisia de circulație, și cu cei de la Poliția rutieră. Va fi rediscutată situația în Comisia de circulație și se vor prezenta mai multe variante. Una ar fi să se instaleze un semafor acolo, ca să se renunțe la acea linie continuă, pentru că altfel nu ar fi deloc sigur.”, a explicat Marta.
Totodată, urmează să fie marcată și stația de taxi de pe bulevard, iar terenul pe care este un parc, situat la capătul străzii, spre Liviu Rebreanu, urmează să fie reamenajat.
„Din păcate, nu pot fi foarte mulțumit de cum a ieșit, chiar dacă am făcut numeroase ajustări, acolo unde s-a mai putut. În primul rând nu sunt mulțumit de modul în care au fost gândite pistele de bicicletă. Ele sunt destul de late pentru a fi unisens. De aceea vom modifica marcajele și le vom transforma în sensuri unice pe o parte și pe cealaltă a bulevardului. (…) Întâlnirea de azi îmi reconfirmă convingerea că detaliile sunt importante, iar pretențiile noastre trebuie să fie pe măsura banilor pe care îi cheltuim. Este extrem de important să gândim șantierele încă din stadiul de proiect cu scopul de a crește calitatea vieții celor care locuiesc în zonele pe care le modernizăm. Vom lucra la următoarele proiecte să facem ajustările necesare astfel încât să reflecte cât mai bine viziunea actualei administrații, o viziune modernă, incluzivă, unde sunt respectați și șoferii și pietonii și bicicliștii și sunt reflectate și nevoile rezidenților.”, a scris, ulterior, primarul Dominic Fritz, pe Facebook.
Dincolo de extinderea bulevardului la patru benzi de circulație, muncitorii au amenajat trotuare și piste de biciclete pe ambele sensuri de mers și locuri de parcare. În zonă s-a lucrat și la alimentarea cu apă, și la conductele de canalizare. Valoarea contractului a fost de aproape 11 milioane de lei cu TVA, iar lucrarea – făcută de PORR Construct – ar fi trebuit să fie executată în cel mult 10 luni.