Primarul din Giarmata, la un an și jumătate de mandat: „Diferența între funcția de primar și ce făceam înainte este de la cer la pământ”

claudiu mihalceanu 1

Chiar dacă lucrează în Primăria Giarmata de 12 ani, doar de unul și jumătate în calitate de primar, tânărul edil local povestește despre cât de diferită este experiența în această nouă funcție. Claudiu Mihălceanu punctează și plusurile, și minusurile pe care le întâmpină în poziția deținută. 

E unul dintre cei mai tineri primari din Timiș, aflați în această poziție după mai bine de zece ani petrecuți în instituția pe care acum o conduce. Claudiu Mihălceanu povestește însă cât de diferită e noua experiență în care, spre deosebire de anii anteriori, deține „pâinea și cuțitul”.

„Am 12 ani de primărie, am fost 8 ani inspector taxe și impozite, 4 ani viceprimar. De când am ajuns primar, în primele luni, am avut impresia că am trăit degeaba 12 ani în primărie. Practic, mi-am mutat biroul din dreapta în stânga și acum am venit în față în acest birou și pur și simplu mă întrebam unde am trăit 12 ani. Diferența între funcția de primar și ce făceam înainte este de la cer la pământ. M-am lovit de o grămadă de întrebări pe care mi le puneam înainte și acum le căutam răspunsurile. Și le găseam ca într-un puzzle în care nu aveam piese și nu știam cum să le pun cap la cap, acum trebuia să caut soluții. Nu aș vrea să mă plâng, până la urmă consider că schimbarea unui primar arată că lucrurile nu merg într-o comunitate și evident că cel care este pe funcție trebuie să găsească soluțiile cele mai optime să meargă lucrurile cât mai bine.”, a declarat Claudiu Mihălceanu.

Deja s-au conturat și primele dezamăgiri.

„Am o mică dezamăgire în sensul că noi am fost votați în 27 septembrie 2020. Conform legii, trebuia să depunem jurământul în 21 de zile. S-a întârziat și acest aspect, am depus jurământul în 4 noiembrie, din 31 octombrie nu mai puteam să facem virări de credite, schimbări conform legii, ne-am trezit cu un buget al fostului primar… Practic, am așteptat să treacă 2020, apoi au fost întârzierile cu bugetul național și m-am trezit practic la 7 luni de zile că eu nu mai puteam să mă ating de bugetul comunei să pun în practică ideile pe care le aveam. Deci acest aproape 1 an jumătate de când sunt pe funcție, aș putea să îl înjumătățesc acum. Ulterior, modul de lucru și ceea ce am găsit cu foștii mei colegi aici… e încă cu probleme, dar cu siguranță în timp lucrurile se vor rezolva.”, a mai spus Mihălceanu.

CITEȘTE ȘI: Comuna Giarmata, cel mai mare buget local de până acum. Principalele investiții

Primarul de Giarmata a făcut și o reorganizare a activității instituției în 2021, în speranța că astfel va reuși să își implementeze obiectivele.

„Deja am făcut o reorganizare în martie anul trecut, probabil că va mai fi o reorganizare în mandatul acesta, sper ultima, dar dacă lucrurile nu dau rezultate, nu aș avea nicio problemă să fac aceste modificări ori de câte ori se poate și mi se dă voie, conform legii. Consider că un primar nu poate să facă mai nimic dacă nu are o echipă în spate. E foarte important ca toți care sunt în echipa care reprezintă primăria să fie la aceeași căruță. Sunt convins că aceste lucruri se vor rezolva, e doar o chestiune de timp.”, a concluzionat Claudiu Mihălceanu.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/